Războiul tabletelor
0Supremaţia Apple pe piaţa portabilelor de tip tabletă ar putea ajunge istorie foarte curând. Amazon şi Sony atacă segmentul cu noi modele. Amazon va lansa în această toamnă o tabletă care va costa 175 de euro şi care s-ar putea vinde în milioane de exemplare, după cum estimează specialiştii.
Planurile companiei americane Amazon de a lansa un competitor real pentru iPad-ul produs de Apple sunt din ce în ce mai aproape de realitate. Potrivit informaţiilor din presa internaţională, o versiune a tabletei Amazon Kindle ar putea fi lansată chiar în această toamnă, în octombrie-noiembrie, pentru a prinde sezonul cumpărăturilor de Crăciun.
Marele atu al modelului cu ecran de 7 inci este chiar preţul. Tableta Amazon va costa aproximativ 250 de dolari (175 de euro), ceea ce înseamnă că va fi mult mai ieftină decât modelul de bază iPad, al cărui preţ este de 499 de dolari (350 de euro). Şi strategia de promovare a dispozitivului va fi mult diferită de cea a Apple.
Astfel, tableta Amazon Kindle nu pune preţ pe componentele IT, ci pe conţinutul digital, reprezentat de muzica, filmele şi aplicaţiile vândute special pentru acest dispozitiv. „Disponibilitatea de a vinde tableta în pierdere, combinată cu puterea brandului Amazon, a conţinutului, infrastructurii şi a valorii comerciale o transformă în singura competitoare a iPad de pe piaţă", spune Sarah Rotman Epps, analistă americană din cadrul companiei Forrester Research, citată de AFP. Acesta estimează că Amazon va vinde 3-5 milioane de unităţi, doar în cel de-al patrulea trimestru al anului.
Sony atacă iPad
Amazon nu este singurul producător care vrea să atace piaţa tabletelor. Pentru că sunt considerate vedetele gadgeturilor în acest moment, şi japonezii de la Sony au prezentat de curând, la un eveniment de profil de la Berlin, două modele pe acest segment. Unul vine şi cu o inovaţie: Sony Tablet P va fi prima tabletă care se poate plia pe jumătate, fiind mai uşor de transportat şi de folosit în mişcare.
Un alt avantaj ar putea fi preţul: tableta, care va costa aproximativ 540 de euro, este cu aproximativ 25 de euro mai ieftină decât iPad2, oferind wi-fi şi internet 3G similar, dar având o calitate a imaginii inferioară. Modelul de la Sony are însă şi dezavantaje: ecranul are o dimensiune de doar 5,5 inci, faţă de cel de 9,7 inci al iPad. Japonezii au prezentat şi o versiune normală de tabletă, Sony S, cu un ecran de 9,4 inci.
Lovitură pentru Samsung
Tableta Samsung Galaxy 7.7 a fost retrasă de la expoziţia IFA din Berlin după o decizie a instanţelor de judecată din Germania. Aflaţi în proces cu Apple încă din primăvară, reprezentanţii Samsung au aflat vineri că nu vor mai putea vinde pe piaţa din Germania modelele lor de tabletă. Decizia vine după ce un alt produs Samsung, Galaxy Tab 10.1, a fost retras de pe piaţă în august.
Oficialii Apple îi acuză pe competitorii de la Samsung că le-au furat mai multe patente de producere a tabletelor şi a smartphone-urilor. Procese similare cu cel din Germania se află în desfăşurare şi în Australia, SUA, Europa şi Coreea de Sud.