Mesageria socială cucereşte lumea şi anunţă finalul SMS-ului. WhatsApp în fruntea plutonului mondial

0
Publicat:
Ultima actualizare:
WhatsApp domină ecosistemul de aplicaţii de mesagerie socială
WhatsApp domină ecosistemul de aplicaţii de mesagerie socială

WhatsApp s-a instalat pe primul loc în rândul aplicaţiilor de mesagerie folosite de utilizatorii de smartphone-uri, potrivit unei cercetări recente.

Studiul realizat de OnDevice Research a fost realizat pe cinci ţări importante: SUA, Brazilia, Africa de Sud, Indonezia şi China. Astfel, problema cercetării e că scoate din calcul Coreea de Sud, unde aplicaţia Line face furori.

Serviciile de mesagerie au crescut foarte mult şi pe fondul extinderii internetului mobil cu abonamente bune de date, iar ele tind să înlocuiască SMS-ul. Diferenţa e că cele care sunt mai populare câştigă tracţiune mai uşor, deoarece utilizatorii trebuie să folosească aceeaşi aplicaţie. E cazul dezvoltării Yahoo Messenger în România - un serviciu care putea fi concurat la calitate de altele, dar care s-a extins pentru că toată lumea îl folosea.

WhatsApp, dominant per total

WhatsApp domină clasamentul cu 44% din utilizatori, iar Facebook Messenger e pe locul secund, cu 35%. WeChat e folosit de 28% din utilizatori, în timp ce BBM are 17%.

Facebook domină piaţa americană, trecând pe primul loc cu Messenger, în locul WhatsApp. "Unele diferenţe geografice ne-au făcut să descoperim trendul balcanizării aplicaţiilor de mesagerie", au declarat cei de la OnDevice Research.

Balcanizarea mesageriei

Astfel, BBM de la BlackBerry e foarte popular în Africa de Sud şi Indonezia, unde telefoanele BlackBerry au fost foarte populare. Pe fondul căderii firmei, dar lansării aplicaţiei de iOS şi Android, BBM e folosit de o treime din sud-africani şi indonezieni.

WeChat e campionul pe China. 93% din utilizatori îl folosesc.

Mesageria socială e cea mai populară printre utilizatorii de telefoane mobile. Ea întrece apelurile, SMS-ul şi email-ul.

Stickerele sunt folosite şi cunoscute

Un amănunt interesant al cercetării e că 40% din utilizatorii de smartphone-uri au folosit stickere, adică imagini amuzante create de serviciile de mesagerie socială. De multe ori, acestea sunt şi plătite şi sunt o sursă de venit pentru aplicaţii de altfel gratuite sau foarte ieftine. 20% din cei care au folosit un sticker le-au şi plătit, iar 9% au plătit stickere în mod repetat.

Messenger Wars: How Facebook lost its lead from On Device Research

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite