InfoMatrix 2013: proiecte pentru maşini autonome ca cele de la Google, roboţi şi inventivitate la Universitatea Lumina

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Universitatea Lumina găzduieşte astăzi şi mâine o întrecere a talentelor. Viitorii ingineri se întrec în lupte de roboţi şi în demonstrarea unor proiecte tehnologice care pot concura cu proiectele internaţionale de mii de dolari. Nici creativitatea n-a fost uitată, cum şi educaţia beneficiază de un loc al ei.

Astăzi a început a XI-a ediţie a Concursului Internaţional de Proiecte Informatice INFOMatrix 2013 şi este faza naţională cu tinere talente venite din mai multe oraşe ale ţării. Infomatrix este organizat de către Universitatea Europei de Sud-Est Lumina (UESEL). Evenimentul a început astăzi, 5 aprilie, la ora 10.00 şi se va închide mâine, 6 aprilie. Pe tot parcursul Infomatrix, vizitatorii vor avea ocazia să vadă cele 176 de proiecte deja înscrise - care vor fi evaluate de către un juriu de specialitate - între orele 11.00 şi 19.00.

Proiecte şi talente

"Adevărul" a fost astăzi într-o vizită la Infomatrix 2013 şi ne-am întors încântaţi de poate cea mai bună idee a evenimentului. Este vorba de un software pentru maşini autonome creat de la zero şi cu costuri mai mici decât cele ale Google. Sistemul urmăreşte indicatoarele rutiere, urmăreşte lăţimea drumului şi identifică distanţa până la bordură pentru a nu-ţi lovi jenţile.

Ce aduce diferit de Google, recunoscut producător în acest domeniu? Nu aduce nimic nou, doar reduce costurile, iar monitorizarea este făcută într-o manieră mai simplă. Nu este necesar un radar de zeci de mii de dolari, ci doar câteva instrumente de până în zece mii de dolari. Desigur, sistemul nu a putut fi testat la o scară largă, dar creatorul are mari speranţe. Vrea ca maşinile autonome să fie mai ieftine şi mai sigure.

Un alt proiect care ne-a atras atenţia este al unui tânăr care vrea să transforme telefonul într-un gamepad. "Să cumperi un gamepad costă, dar telefonul îl ai şi-l poţi transforma pe loc în aşa ceva. Trebuie doar o aplicaţie în smartphone şi una în PC", susţine creatorul. El a făcut demonstraţia pe un joc din seria GTA şi a condus personajul prin joc folosind un HTC Sensation.

image

Sunt şi proiecte de Computer Art, adică să creezi fantezie vizuală cu ajutorul uneltelor digitale. Am văzut o "reîntoarcere la copilărie", câteva desene create în Photoshop de două eleve din Ploieşti. Sunt şi standuri în care tehnologia este îmbinată cu educaţia. Cele mai multe proiecte pe tema această sunt scurtmetraje realizate de elevi. Aceştia prezintă viitorul, speranţele lor pentru un viitor mai bun, prin cadre filmate de ei, pe un scenariu gândit integral de ei.

image

La Infomatrix 2013 sunt şi roboţi. Nu sunt chiar ca cei din Terminator, dar sunt roboţi pregătiţi de lupte, roboţi care încearcă să se scoată reciproc in ring. Cele mai multe proiecte în această temă le-am văzut de la elevi ai The International Computer High School of Bucharest (ICHB), liceu fondat de Universitatea Lumina.

Categoriile de la Infomatrix

  • "Computer Art" - 38 proiecte
  • "Hardware Control" - 14 proiecte
  • "Programming" - 51 proiecte
  • "Short movie" - 33 proiecte
  • "Robotics" - 40 proiecte – categorie extraconcurs

Robotics vine cu "Puck Collector", pe lângă celelalte două subcategorii deja consacrate, "Sumo-Robots" şi " Line-Follower". "Mini Sumo" presupune confruntarea dintre 2 roboţi autonomi, în care fiecare încearcă să îşi împingă oponentul în afara unui spaţiu delimitat. În cadrul probei "Line Follower" un  robot autonom trebuie să parcurgă un traseu prestabilit în cel mai scurt timp posibil. "Puck Collector" presupune ca doi roboţi  să colecteze, contratimp, cât mai multe pucuri de o anumită culoare alocată de pe un teren şi să le transporte la baza proprie.

În concurs au fost înscrie deja 35 de proiecte ale studenţilor români de la universităţi precum  Universitatea Politehnică Timişoara, Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei – Universitatea Politehnică Bucureşti, Universitatea Ioan Cuza, Universitatea Valahia sau ACAPS Research Centre.

Pe lângă proiectele studeţilor români, în concurs au fost acceptate şi 152 de proiecte internaţionale, din ţări precum Mexic, Turcia, Columbia, Algeria, Bosnia şi Herţegovina, Coreea de Sud, Egipt, Ecuador, Georgia, India, Indonezia, Iraq, Iordania, Kazahstan, Lituania, Kirghistan, Macedonia, Malaiezia, Moldova, Mozambic, Polonia, Nigeria, Pakistan, Papua Noua- Guinee, Tajikistan, Tanzania, Thailanda, Turkmenistan, Ucraina, SUA, Vietnam şi Hong Kong.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite