FOTO Google Street View, pe urmele obiectivelor culturale din România
0
Google extinde acoperirea Street View cu incă 39 de oraşe mari, printre care Craiova, Focşani, Baia Mare, Râmnicu Vâlcea, Alba Iulia, Galaţi, Deva, Hunedoara, Sfântu Gheorghe şi Zalău, adăugând peste 40.000 de kilometri la acoperirea iniţială.
Echipa Google va pleca la drum în următoarele luni şi pentru a aduna imagini ale unor dintre cele mai frumoase locuri din ţară. Punctul de plecare la drum cu Google Trike, tricicleta pe care este aşezată camera specială care înregistrează imaginile, a fost Ateneul Român.
Google Trike – o bicicletă special concepută și prevăzută cu un aparat de fotografiat – şi mașinile Google Street View vor străbate România, adunând imagini ale celor mai frumoase obiective turistice, cum ar fi Parcul Naţional Retezat, centrul istoric al Sighişoarei, bisericile de lemn din Maramureş, mănăstirile din Moldova, satele cu biserici fortificate din Transilvania, Castelul Peleș, Cheile Bicazului și multe altele.
Tricicleta poate colecta imagini din locuri care nu sunt accesibile mașinii Street View, cum ar fi domeniile din jurul castelelor, parcurile sau zonele pietonale. Influenţa imaginilor de pe aplicaţia Google este foarte importantă în Europa. De exemplu, în Italia, Mario Resca, Directorul General al Ministerului Culturii, a declarat că după adăugarea oraşului antic Pompei pe Street View, numărul vizitatorilor a crescut cu 25% pe an.
„Street View se bucură de un mare succes în rândul turiştilor şi exploratorilor virtuali împătimiţi. Cu Google Trike putem acum să străbatem locuri mai puţin accesibile pentru a fotografia frumuseţile României, astfel încât oricine, de oriunde, să le poată explora”, a spus Dan Bulucea, director general al Google România.
În zonele în care Street View este deja disponibil în România, putem accesa imagini la nivel stradal focalizând pe nivelul cel mai detaliat din Google Maps sau deplasând pictograma portocalie „Pegman” din stânga hărţii pe o stradă marcată cu albastru. În engleză, numele pictogramei provine de la forma acestuia, adică umeraş pentru haine. Uneori este îmbrăcat elegant, de sărbători sau la ocazii speciale. De-a lungul timpului a fost om de zăpadă, hipiot, vrăjitor de Halloween şi spiriduş de ziua Sfântului Patrick, Unchiul Sam sau ciclist în Turul Franţei.
Street View pentru Google Maps a fost lansat în decembrie 2010, fiind primul serviciu localizat introdus după deschiderea biroului Google din România, în noiembrie 2010. Iniţial, Street View a acoperit opt oraşe mari din România, principalele staţiuni de schi din Valea Prahovei şi litoralul Mării Negre, oferind utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza şi naviga prin imagini panoramice de 360 de grade ale unor oraşe mari din România, printre care Bucureşti, Arad, Oradea, Braşov, Timişoara, Cluj, Sibiu şi Constanţa. În total, 6.000 de kilometri din România au fost acoperiţi inițial de Street View.
Ce este şi ce face Google Trike?
Tricicleta de la Google cântăreşte aproape 180 de kilograme şi va fi condus de angajaţi şi colaboratori ai Google. Lungimea vehiculului este de 2,6 metri, are o înălţime de 2,4 metri şi o lăţime de 1,25 de metri
Google Trike este un vehicul cu pedale pe trei roţi, prevăzut cu o cameră fotografică care poate colecta imagini din locuri inaccesibile maşinilor, cum ar fi zonele pietonale sau pieţele publice. Google Trike a fotografiat până în prezent locuri din întreaga lume, cum ar fi Pompei din Italia, Stonehenge din Marea Britanie şi Palatul Versailles din Franţa. Google Trike poate fi folosit numai în spaţii exterioare.
Singurele momente când maşinuţa de la Google nu funcţionează este pe ploaie şi ceaţă, pe nisip, pe drumuri cu denivelări sau pe drumuri cu înclinaţie mai mare de 30 de grade.
Tricicleta a fost ideea inginerului Dan Ratner, care lucrează la proiect din 2005. Pe când era la Barcelona (Spania), taxiul l-a lăsat la mare depărtare de hotel din cauza străduţelor pietonale înguste. Atunci, inginerul şi-a dat seama de imposibilitatea de a fotografia anumite zone. Când s-a reîntors din vacanţă, a construit rapid un prototip cu piese de la un magazin local de biciclete și un magazin de construcții, folosind multă bandă adezivă. Dan a condus personal diversele prototipuri pe care le-a realizat, mergând dimineaţa devreme pe traseul său preferat de ciclism montan. Ulterior, a construit versiuni mai solide cu care s-a plimbat prin LegoLand şi pe 3rd Street Promenade din Santa Monica.







