Facebook versus televiziunea: cât de scump este spaţiul din viaţa utilizatorilor, faţă de cele 30 de secunde de la TV?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zuckerberg încearcă să găsească formula ideală pentru reclame FOTO Reuters
Zuckerberg încearcă să găsească formula ideală pentru reclame FOTO Reuters

Facebook va lansa reclamele video în toamna aceasta, iar ele vor fi inspirate de cele din televiziune. Utilizatorii vor primi câteva astfel de reclame pe zi. Momentan, Mark Zuckerberg încearcă să găsească raportul ideal între utilizatori şi bani.

Potrivit "Wall Street Journal" Mark Zuckerberg nu doreşte să deranjeze foarte mult pe cei 1,2 miliarde de utilizatori ai reţelei. Facebook va introduce rteclame de 15 secunde sau mai scurte în news feed-ul utilizatorilor, atât pe smartphone, cât şi pe varianta desktop. Acestea se vor deschide automat, iar ele vor veni cu o frecvenţă constantă pe zi. Reţeaua socială doreşte ca reclamele să fie destul de bune şi eficiente, încât să merite suma despre care se vorbeşte momentan: 2 milioane de dolari pe zi.

Ţinta Facebook atunci când şi-a remodelat designul, când au venit cu o nouă varianta mobilă şi când au lansat Facebook Home, care aducea pozele prietenilor pe ecranul mobilului, a fost să le facă mai naturale. Reclamele trebuiau să fie integrate în ceea ce vedem în fiecare zi de la prieteni, să fie parte din viaţa noastră. Astfel, o schimbare prea mare poate însemna o problemă pentru site-ul lui Zuckerberg. Dacă reclamele enervează utilizatorii şi nu sunt bine primite, atunci nici cumpărătorii nu vor dori să se asocieze.

Potrivit "The Wall Street Journal", Zuckerberg este îngrijorat de timpul de încărcare a reclamelor. Inginerii Facebook vor să dezvolte o tehnologie care să încarce foarte rapid clipurile. Aceasta va fi folosită atât pentru reclame, dar şi pentru restul conţinutului video de pe site, care momentan nu este foarte proeminent.

În continuare, potrivit surselor de la Facebook, inginerii şi Mark Zuckerberg încearcă să-şi dea seama dacă e mai bine să lase utilizatorii să oprească reclamele sau să le ruleze automat timp de 15 secunde. Mai mulţi reprezentanţi ai industriei de publicitate din SUA au spus că reclamele Facebook vor porni fără sunet, aşa cum sunt clipurile de pe Vine, de exemplu. Utilizatorii vor primi reclame de la un singur advertiser pe zi, dar nu mai mult de trei ori pe zi.

Decizia Facebook de a trece la reclame video intensive este normală, în condiţiile în care bugetele online sunt mult mai mari pe această parte. Potrivit "WSJ", în SUA se vor cheltui 66,4 miliarde de dolari în televiziune şi doar 4,1 miliarde pe video, o sumă totuşi mare. Dar creşterea va fi de 40% anul acesta, potrivit eMarketer. Dacă pariul acesta ar ieşi pentru Facebook, ei ar putea fi o vedetă la bursă. După ce au devenit companie publică anul trecut, iar acţiunile au scăzut, în această perioadă au ajuns din nou la nivelul de 38 de dolari, pe care l-au avut iniţial.

Suma de 2 milioane de dolari pe care ar urma să o plătească publicitarii pe o reclamă Facebook ar însemna targetarea către adulţii între 18 şi 54 de ani. În comparaţie, de exemplu, o reclamă de 30 de secunde în timpul unuia dintre cele mai mari evenimente sportive, Super Bowl, costă 3,8 milioane de dolari. Pentru o sumă mai mică, advertiserii pot targeta o anumită audienţă limitată, pentru o eficienţă mai mare. Până la urmă, una dintre funcţiile Facebook, este o segmentare mai bună a pieţei de publicitate. Utilizatorii sunt integraţi, prin datele oferite, în grupuri ţintă pentru cei care livrează reclame pe reţea.

O analiză a lui Adam Ostrow de la Mashable despre reclamele video 

Cum va creşte publicitatea pe reţelele sociale?

Potrivit unui raport al "BI Intelligence", publicitatea pe reţelele sociale va exploda începând de anul acesta. Cea mai importantă caracteristică a reţelelor este scalabilitatea şi faptul că există o creştere exponenţială şi diversă. Potrivit unui raport publicat la începutul anului, americanii petreceau 12 ore pe lună pe reţelele sociale, iar tinerii ajungeau la 20 de ore.

De asemenea, un studiu BIA/Kelsey susţine că se vor cheltui 11 miliarde de dolari pe reclame pe reţelele sociale în 2017, faţă de 4,7 miliarde în 2012. În plus, Facebook şi Twitter sunt extrem de folosite pe mobil, trecând de pragul de 50%,. Dacă anul trecut publicitatea mobilă însemna 11% din veniturile Facebook pe reclame, anul acesta a ajuns la 23%.

Reclamele TV, o industrie piperată

Cel mai mare eveniment al anului pentru marile firme ale lumii este Super Bowl. Cele mai mari branduri se bat pe secundele de publicitate din pauza finalei campionatului de fotbal american. Anul trecut s-au uitat 111,3 milioane de oameni. Mult mai puţini decât numărul de utilizatori Facebook, iar aceştia din urmă mai pot fi şi segmentaţi.

Pentru cei 111 milioane de telespectatori, cei care cumpără spaţiul de publicitate plătesc în medie 3,4 milioane de dolari pentru 30 de secunde, potrivit unei analize Nielsen. La ultimul Super Bowl, reclamele au fost de 34 de ori mai memorabile decât cele din anii anteriori.

image

În tabelul de mai sus puteţi vedea costul mediu al unei reclame la Super Bowl în ultimii ani.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite