Efectul bumerang al fidelităţii: Apple schimbă strategia şi lansează o dată la şase luni, dar fanii sunt nemulţumiţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
iPhone 5 a fost lansat în România de curând şi încă nu a ajuns la toţi clienţii FOTO Adevărul/Răzvan Băltăreţu
iPhone 5 a fost lansat în România de curând şi încă nu a ajuns la toţi clienţii FOTO Adevărul/Răzvan Băltăreţu

Nici nu a ajuns bine iPhone 5 în buzunarele cumpărătorilor că zvonurile privind următoarea generaţie au început deja să apară. Publicaţia „Digitimes“, care are o reţea de surse în interiorul lanţului de producători de componente Apple, vorbeşte despre o lansare de primăvară pentru iPhone 5S şi pentru un nou iPad.

După cum ne-am obişnuit de ceva vreme, zvonurile fac parte din strategia de marketing neoficială pentru iPhone. Smartphone-ul se bazează în mare parte pe informaţiile false sau nu care apar de-a lungul anului în presă. Ei bine, mai devreme decât se aştepta oricine, la doar o lună de la lansarea mondială, următoarea generaţie a intrat în circuitiul zvonurilor.

50.000 de iPhone 5S în decembrie?

DigiTimes a scris că că producătorii taiwanezi pentru componentele Apple vor înregistra venituri mari în primul trimestru al lui 2013, dar deja au început să lucreze la componentele viitoarei generaţii.

„Aşteptăm ca Apple să lanseze viitoarele generaţii de iPad şi iPhone la mijlocul lui 2013. Acest lucru va creşte cererea pentru componente şi procesoare chiar de la sfârşitul primului trimestru“, au scris cei de la Digitimes.

După informaţiile primite de la Taiwan Semiconductor Manufacturing Company şi de la Advanced Semiconductor Engineering, comenzile dinspre Apple vor creşte începând din luna martie, potrivit unui calendar neoficial. Acest lucru înseamnă ca prin luna iunie am putea avea o nouă lansare Apple.

Informaţiile privind procesul de fabricaţie pentru iPhone 5S au apărut acum câteva zile, când o sursă din China a susţinut că Apple va începe un proces de fabricaţie de probă în decembrie, urmând să producă între 50.000 şi 100.000 de bucăţi. De asemenea, am putea avea parte şi de Apple HD TV, dar este puţin probabil, în condiţiile în care datele de livrare pentru actuala generaţie a iPhone-ului au fost decalate din cauza întârzierilor din fabrici.

Ce înseamnă vestea pentru clienţi?

Dacă aceste „prezvonuri“ sunt adevărate, atunci am putea avea parte de o nouă strategie din partea Apple. Compania americană a fost foarte strictă cu lansările sale până acum, dar presiunea pieţei în creştere şi a dezvoltării Android şi Windows Phone şi-ar putea pune accentul pe un producător care se luptă singur cu morile de vânt.

Astfel, dacă până acum fanii Apple trebuiau să aştepte un an între modele noi, evoluţia rapidă a tehnologiilor ar putea însemna că lansările ar putea veni o dată la jumătate de an. Cei care au plătit sute de dolari pentru un iPhone 5, ar putea descoperi cu stupoare că peste jumătate de an telefonul lor nu mai este „cool“ şi nici nu este cel mai bun.

De asemenea, dacă Apple păstrează tendinţa de până acum, dar o mută o dată la jumătate de an se poate confrunta cu două probleme:

Pentru că după o lansare mare, următorul iPhone este doar o evoluţie marginală a celui vechi, Apple ar putea vinde mai puţin în această perioadă, dar şi-ar putea aglomera liniile de producţie şi livrare, ceea ce ar putea provoca nemulţumiri. De asemenea, graba ar putea scoaterea pe piaţă a unor produse cu o calitate îndoielnică.

Produsele s-ar putea anula între ele, aşteptarea fiind permanetă, iar clienţii nu vor şti ce anume să cumpere.

+ Sentimentul clienţilor că ar fi înşelaţi dacă iau un iPhone 5 acum, doar pentru a primi ceva mai bun peste şase luni, dar fiind nevoiţi să mai scoată din buzunar bani.

Situaţia nu este nouă. De exemplu, odată cu lansarea noului iPad Mini, Apple a lansat şi a patra generaţie a iPad-ului normal. Acest lucru a nemulţumit mai mulţi clienţi care şi-au cumpărat iPad 3 şi au observat că deja există o generaţie nouă. Cu toate acestea, Apple le-a permis celor au achiziţionat iPad 3 cu o lună înainte de iPad 4 să returneze tableta şi să primească una nouă.

Clienţii care au plătit peste 500 de dolari pentru ceva pe care o considerau cea mai bună tabletă din lume, doar ca să afle că nu e aşa. „Am cumpărat un iPad 3 în august şi mă simt înşelat“, a scris un fan pe Facebook. De asemenea, alţii s-au plâns că angajaţii Apple ar fi trebuit să-i anunţe atunci când au cumpărat iPad 3 că în două zile urma să apară o generaţie nouă.

De exemplu, 83% din respondenţii la un sondaj privind această situaţie au declarat că s-au simţit înşelaţi de către Apple. iPad 4 a fost primul produs la care compania americană a schimbat data clasică de lansare şi a redus termenul de la un an la doar jumătate de an.

Cât mai are Apple?

Cota de piaţă a companiei fondate de Steve Jobs a scăzut în ultimul an, pe fondul ascensiunii producătorilor care au telefoane şi tablete cu Android. Diversitatea ecosistemului Google a mâncat rapid din mărul din Cupertino, care se bazează pe foarte puţine produse.

În acest moment, Apple produce trei telefoane, adică ultimele trei generaţii de iPhone, 4 tablete, adică trei generaţii de iPad şi una de iPad Mini şi mai are şi iPod-ul.

Pe piaţa tabletelor, de exemplu, ultima analiză de piaţă de la IDC a relevat că iPad mai deţine doar puţin peste 50%, faţă de 65% în al doilea trimestru al lui 2012. „Varietatea este esenţială atunci când vrei să ai cifre bune“, au spus cei de la IDC după publicarea studiului. 

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite