GALERIE FOTO Prima specie de maimuţă descoperită în 28 de ani

Maimuţa Lesula FOTO Teresa Hart

Oamenii de ştiinţă au anunţat că au descoperit o specie de maimuţă despre care nu ştiau nimic. Ea a fost găsită în pădurile din Republica Democrată Congo.

Specia se numeşte Cercopithecus Lomamiensis, iar localnicii o numesc Lesula. Surpriza a apărut mai ales că zona a fost fotografiată şi studiată până acum, inclusiv cu imagini prin satelit, iar o specie de maimuţă poate fi o surpriză.

Potrivit cercetătorului şef, John Hart, echipa a găsit maimuţa din întâmplare la o oprire de rutină în localitatea Opala, aşezarea cea mai apropiată de pădure. Maimuţa era legată de un par, fiind animal de companie pentru fiica directorului şcolii din sat.

Copilul ar fi adoptat maimuţa atunci când mama sa a fost omorâtă.

Trei ani pentru identificare

Maimuţa a fost identificată după un studiu de trei ani, oamenii de ştiinţă încercând să observe dacă nu cumva este vorba de maimuţa cu faţa de bufniţă. La o analiză tridimensională a craniilor, Lesula prezintă orbite mai mari şi diferenţe minore.

Cu ajutorul studiilor genetice, cercetătorii au confirmat că este vorba despre altă specie. Lesula trăieşte pe o arie de 17.000 de kilometri pătraţi, potrivit site-ului descopera.ro. Ea stă între râurile Lomani şi Tshuapa.

După ce a descoperit specia nouă şi o faună complexă în zona pădurii din Republica Democrată Congo, Hart a fondat Fundaţia Lukuru şi va lucra cu autorităţile pentru crearea unui parc naţional în bazinul Lomani.