Mirajul reducerilor îi atrage pe bărbaţi. Femeile sunt sceptice
0
Bărbaţii se lasă păcăliţi de promoţii mai uşor decât femeile, potrivit unui studiu britanic. Etichetele roşii cu preţuri reduse îi conving că au făcut economii importante.
Femeile nu se lasă uşor păcălite de strategile de marketing, arată un studiu realizat de specialiştii Universităţii Oxford din Marea Britanie.
„În general, femeile sunt cumpărători mai buni decât bărbaţii şi stau mai mult timp în magazine. Ele par să fie imune la etichetele roşii care anunţă reduceri pentru că analizează mai atent reclamele şi sunt mai sceptice. Dar când bărbaţii văd etichetele roşii, devin încrezători şi au convingerea că vor face economii“, explică dr. Nancy Puccinelli, unul dintre autorii studiului.
Constatările au fost făcute în urma unui experiment la care au participat 400 de femei şi bărbaţi. Aceştia au fost rugaţi să analizeze etichetele cu reduceri şi reclamele care anunţau promoţii, iar apoi să estimeze economiile pe care le-ar face cumpărând produsele promovate. Bărbaţii au avut convingerea că reducerile le aduc economii foarte mari, pe când femeile nu s-au lăsat convinse de etichetele roşii. Când reprezentanţii sexului masculin au fost rugaţi să analizeze mai atent preţurile, „efectul etichetelor roşii“ a dispărut.
Roşul este seducător
Culoarea roşie are un impact mai mare asupra bărbaţilor, din motive care au legătură cu evoluţia, a mai explicat specialistul. Studiile anterioare au arătat că bărbaţii sunt mai atraşi de femeile care poartă haine roşii şi că ospătăriţele cu uniforme roşii primesc bacşişuri mai mari. Antropologii cred că bărbaţii asociază această culoare cu fertilitatea unei femei. „Pentru reprezentanţii sexului masculin, roşul funcţionează ca un semnal“, mai spune dr. Puccinelli.