Marile companii pun nume neinspirate produselor: de la maşina „nu funcţionează“, la telefonul „prostituată“
0Mai multe produse lansate de marile companii din lume au devenit, de-a lungul timpului, un adevărat eşec pe anumite pieţe, din cauza numelor neinspirate.
Cel mai recent exemplu al unei denumiri prost alese este noul smartphone lansat de compania Nokia, care a fost denumit Lumia, cuvânt care înseamnă, trauds în spaniolă, prostituată. Acest caz nu este unul singular, şi în trecut alţi giganţi din industria telefoniei mobile şi nu numai alegând nume neinspirate pentru produsele lor. Un alt exemplu este celebrul program de recunoaştere vocală al celor de la Apple, Siri, care are un nume care în japoneză seamănă foarte mult cu pronunţia cuvântului „fund“(shri).
Nici cei de la Ford nu au scăpat netaxaţi de cârcotaşi, după ce au lansat, în anul 1971, modelul Pinto. Acest cuvânt denumeşte, în argoul brazilian, organele genitale masculine. La fel au păţit şi cei care au lansat maşina Chevy Nova în America de Sud, acolo unde „Nova“ înseamnă „nu funcţionează“.
Probleme au mai întâmpinat şi cei de la Service Games, care au decis să prescurteze denumirea în Sega, cuvânt care înseamnă, în argoul italian, masturbare. O altă companie care nu şi-a ales tocmai bine numele unui produs a fost Blackberry, care şi-a numit un telefon „Curve“, cuvânt care nu mai are nevoie de nicio prezentare în limba română.