FOTO Vedete care câştigă averi din afacerile clădite în modă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Rihanna se numără printre preferatele designerului Karl Lagerfeld, director de creaţie al casei de modă Chanel. FOTOGRAFII Guliver Getty, Photoland Corbis, Reuters
Rihanna se numără printre preferatele designerului Karl Lagerfeld, director de creaţie al casei de modă Chanel. FOTOGRAFII Guliver Getty, Photoland Corbis, Reuters

Tot mai mulţi actori şi cântăreţi celebri capătă notorietate în industria modei, unii ajungând să câştige mai mult de pe urma liniilor vestimentare decât a profesiei care le-a consacrat

Celebrităţile din lumea filmului sau din industria muzicală nu se mai mulţumesc să-şi pună numele pe colecţiile vestimentare ale unor case de modă celebre şi să se limiteze la o colaborare profitabilă pentru ambele părţi. Auzim tot mai des în ultimii ani de vedete care-şi încearcă norocul în industria modei cu linii proprii de haine. Toate speră să atragă de partea lor recunoaştere din partea criticilor în această industrie şi, desigur, vânzări cât mai mari.

De curând, cântăreaţa pop Rihanna, în vârstă de 26 de ani, şi-a transformat prenumele, Fenty, într-o marcă înregistrată pentru că, după cum anunţa săptămâna trecută revista „Harper's Bazaar“, ar urma să-şi lanseze un imperiu în modă. Drept urmare, artista ar putea pune punct colaborărilor cu casele de modă care-i folosesc imaginea în campaniile de promovare pentru a pune bazele propriei afaceri în această industrie. Numele ales de Rihanna pentru brandul ei ar putea stârni controverse, fiind similar brandului italian Fendi, renumit pentru colecţiile sale de accesorii.

Rihanna o apariţie deja consacrată pe scena modei internaţionale. Ea a creat pentru câţiva ani designul a trei colecţii pentru brandul britanic River Island până acum, iar în 2013 şi-a făcut debutul la Săptămâna Modei de la Londra, când a prezentat colecţia „Ri-ri for River Island“.

image

Rihanna, alături de Anna Wintour, redactor-şef „Vogue“ SUA FOTO Guliver Getty

O posibilă garanţie a faptului că Rihanna are toate şansele să dea lovitura în modă este recunoaşterea primită în luna iunie din partea Annei Wintour, temutul redactorul-şef al publicaţiei „Vogue“. Aceasta i-a înmânat vedetei premiul „Fashion Icon“ pentru anul 2014, din partea Consiliului Designerilor de Modă din SUA. Despre cântăreaţa originară din Barbados se spune chiar că ar fi prietenă cu Anna Wintour, zvon apărut după ce au fost surprinse în timp ce făceau schimb de sms-uri în timpul evenimentului amintit. De altfel, Rihanna pare apropiată şi de alte nume cu greutate în această industrie. Ea este nelipsită de la prezentările lui Karl Lagerfeld pentru Chanel, cum s-a întâmplat în primăvara acestui an, la Săptămâna Modei de la Paris.

De la actor la creator

Rihanna nu este singura celebritate care a reuşit să demonstreze simţ estetic şi să-şi croiască o reputaţie în industria modei. Un alt exemplu este Nicole Richie, consacrată ca actriţă, dar cunoscută acum mai degrabă ca un creator de modă. Colecţia de bijuterii din 2007, şi apoi de cea de haine, lansată patru ani mai târziu, i-au adus lui Nicole un profit de trei milioane de dolari, potrivit publicaţiei americane „Business Insider“.

haine

Victoria Beckham FOTO REUTERS 

Victoria Beckham a lăsat în urmă cariera de cântăreaţă pentru a se dedica modei, iar alegerea pare să fi fost inspirată, căci a reuşit să-şi creeze un brand. În ultimii ani, fosta componentă a trupei Spice Girls s-a bucurat de multă atenţie din partea criticilor de modă, fiind invitată la cele mai importante evenimente din industrie. În 2011, Posh, cum este alintată cântăreaţa, a fost desemnată designerul anului în Marea Britanie, în cadrul evenimentului „British Fashion Awards“, iar colecţia pentru primăvară-vară 2014 care-i poartă numele s-a făcut remarcată la Săptămâna Modei de la New York datorită croielilor unice.

Multă vreme, am fost luată în râs, iar în timp ce toţi ceilalţi erau preocupaţi să facă glume pe seama mea, eu puneam temeliile imperiului pe care îl deţin acum, a povestit fosta cântăreaţă britanică despre debutul ei în modă în ediţia din aprilie a revistei „Business of Fashion“.

Preţul genţilor şi hainelor marca „Victoria Beckham“ porneşte de la 600 de dolari şi ajunge până la nu mai puţin de 6.000 de dolari.

Cântăreaţa Gwen Stefani nu se bucură de acceaşi apreciere printre specialiştii din industrie, dar vânzările pe care le face din linia vestimentară de inspiraţie asiatică şi sud-americană ajung la 90 de milioane de dolari pe an, aproape la fel de mult cât cele ale soţiei fotbalistului David Beckham. Deşi colecţia cu care a debutat, intitulată L.A.M.B., nu a fost primită cu prea mult entuziasm de criticii de modă, Gwen a găsit inspiraţie pentru cele care au urmat.

haine

FOTO Jessica Simpson  

O afacere profitabilă a făcut din pasiunea pentru modă şi cântăreaţa americană Jessica Simpson, care se dedică acum mai puţin carierei muzicale. Linia ei vestimentară, estimată la 750.000 de dolari, i-a adus titlul de „Fashion's Billion Dollar Baby“ (trad. – femeia de milioane de dolari din industria modei). Când a creat prima pereche de pantofi împreună cu designerul Vince Camuto, Jessica nu şi-a imaginat că va ajunge să deţină una dintre cele mai profitabile afaceri din industria modei. Creaţiile ei nu sunt extravagante, nu sunt prezentate pe podiumuri celebre de modă şi nici nu dictează tendinţele în modă, dar succesul se datorează probabil stilului casual şi versatil al hainelor şi acesoriilor semnate Jessica Simpson.

haine

Mary-Kate şi Ashley Olsen FOTO Guliver Getty 

Niciuna dintre aceste vedete nu a atins, însă, succesul gemenelor Olsen în industria modei. Mary-Kate şi Ashley, foste actriţe, au creat până acum trei branduri: „Olsenboye“, dedicat copiilor, „Elizabeth and James“ şi „The Row“, acesta din urmă fiind recunoscut ca un brand de lux. Afacerea celor două a fost estimată la nu mai puţin de un miliard de dolari, iar gemenele nu sunt doar imaginea brandurilor, ci şi designerii principali.

Vedetele de sex feminin nu sunt singurele care au îndrăznit să aspire la o carieră în modă. Deşi nu este un obişnuit al festivalurilor internaţionale de modă, cântăreţul Justin Timberlake înregistrează vânzări anuale de 50 de milioane de dolari din colecţiile sale de jeanşi, piese vestimentare din piele şi accesorii.

haine

FOTO Jay-Z

De un succes şi mai mare se bucură cântăreţul american Jay-Z, care a lansat în 1999 colecţia „Rocawear. Hainele, genţile şi accesoriile pe care le semnează pot fi cumpărate din lanţul de magazine Macy’s la preţuri accesibile.

Creativitate autohtonă

Şi vedetele de la noi încearcă să transforme într-o afacere pasiunea lor pentru modă, iar notorietatea pare să le ajute în acest sens, chiar dacă sunt departe de succesul afacerilor lansate de vedete internaţionale. Andreea Raicu şi-a lansat, în colaborare cu un brand de modă, o linie vestimentară, „Simplicity“, şi o colecţie de bijuterii, „Serendipity“. Colecţia de haine include atât ţinute de zi, cât şi pentru ocazii speciale. „Serendipity este o colecţie cu piese preţioase, cu un design simplu şi rafinat, care pot însoţi cu eleganţă şi discreţie orice tip de ţinută“, scrie Andreea pe site-ul ei. Dana Rogoz a creat designul pentru plicurile „Moon“, cu faţa detaşabilă care poate fi schimbată în funcţie de ţinută sau de dispoziţie. La rândul ei, Malvina Cservenschi s-a dedicat în totalitate designului după cariera în televiziune. Vedeta a început cu o colecţie de bijuterii, pentru ca apoi să lanseze o colecţie de eşarfe, inspirate din creaţiile tradiţionale româneşti. Şi Mihaela Rădulescu s-a lansat în modă în anul 2009. Fosta prezentatoare TV creează haine pentru copii inspirate de fiul său, Ayan.

Top 10 vedete cu afaceri profitabile în modă

Publicaţia americană „Business Insider a realizat un top 10 al celebrităţilor care au reuşit să facă din pasiunea pentru modă o afacere profitabilă.

1. Surorile Ashley şi Mary-Kate Olsen, 1 miliard de dolari
2. Kimora Lee Simmons, 800 de milioane de dolari
3. Jessica Simpson, 750 de milioane de dolari
4. Jay-Z, 700 de milioane de dolari
5. Sean John „P. Diddy“, 250 de milioane de dolari
6. Victoria Beckham, 95 de milioane de dolari
7. Gwen Stefani, 90 de milioane de dolari
8. Justin Timberlake, 50 de milioane de dolari
9. Rachel Zoe, 20 de milioane de dolari
10. Nicole Richie, 3 milioane de dolari
 

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite