Cum au schimbat normele la locul de muncă tinerii din Generația Z. Mesajele primite de la angajați de proprietara unei firme

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Patroana a împărtășit trei texte pe care le-a primit de la angajatul ei din generația Z, iar concluziile ei sunt de luat în seamă.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Generația Z este foarte criticată pentru viziunea unică asupra vieții și mai ales asupra muncii. Deseori etichetată ca fiind leneșă și nemotivată pe piața forței de muncă, un recent TikTok al Henri Noël Fine Jewelry a arătat cât de adâncă a devenit prăpastia între generații, potrivit yourtango.com.

În videoclip, Vivian Grimes, proprietara Henri Noël Fine Jewelry, a împărtășit textele pe care le-a primit de la coordonatoarea ei de marketing din Gen Z, care nu fac decât să consolideze stereotipurile privind diviziunea generațională.

Este acesta genul de muncitor din Gen-Z pe care oamenii îl disprețuiesc? Au fost textele o formă de umor recognoscibilă doar pentru această generație? Oricum ar fi, ele rămân reprezentative pentru un val de noi standarde și norme profesionale pe care șefii milenialilor încep să le observe.

Iată cele 3 texte pe care o șefă milenară incredulă le-a primit de la angajatul ei din Gen Z:

1. Mă apuc acum, dar sunt atât de obosită azi. Aștept să-mi ajungă comanda de la Strabucks" 

„Ești obosită?” a întrebat Grimes cu sarcasm.  „Conduc două afaceri și gestionez mai mulți angajați”.

Deși este un text caraghios, este evident o privire în abordarea mai relaxată și mai informală a locului de muncă, care face ca generația Z să iasă în evidență.

Presupunând că Grimes a considerat-o amuzantă, este o reprezentare exactă a presiunilor generațiilor tinere de a face cultura locului de muncă mai iertătoare. Confortul poate crește fericirea și productivitatea generală a angajaților, așa că de ce nu am încuraja transformarea spațiilor corporative în spații puțin mai distractive?

Nu este surprinzător faptul că cele mai multe critici la adresa lucrătorilor din generația Z (și chiar a tinerilor mileniali) își au rădăcinile în dezgustul față de schimbare - fie că este vorba de normele sociale, de așteptările profesionale sau chiar de peisajul tehnologic în continuă evoluție. Dacă acest tip de relaționare și comunicare prostească este ceea ce îi face pe oameni să treacă ziua, cine poate spune că este greșit?

2. „Putem să aducem un fotoliu-puf pentru colțul cu bijuterii?”

Grimes a glumit: „Am vrut să răspund: «Credeți că un fotoliu-puf s-ar potrivi cu atmosfera unui magazin care vinde bijuterii în valoare de mii de dolari?»”.

Grimes poate cultiva orice estetică sau „vibe” preferă pentru magazinul ei, dar, încă o dată, cine poate spune că nu este important confortul ?

A fost o glumă? Poate. Ar trebui să existe mai multă formalitate între această angajată din generația Z și șeful ei? Pare să depindă de cine întrebi și din ce generație face parte.

3. „În niciun caz”, urmat de un „GIF” amuzant, ca răspuns la o sarcină din partea șefului ei.

„Acest lucru a fost de fapt amuzant... pentru că ea făcea o glumă”, a explicat Grimes. „Am rugat-o să introducă produse noi în sistemul nostru de backend, așa că ea trimite asta, apoi trimite un GIF”.

„Trebuie să-ți dau o stea”, scria în GIF.

Este clar că a fost o glumă, dar întrebarea rămâne: Generația Z este prea permisivă atunci când vine vorba de locul de muncă și de interacțiunile cu managementul?

În timp ce comentatorii au dezbătut tocmai acest lucru, Grimes a recunoscut că angajatul ei din Gen Z „o menține tânără” în toate modurile cele mai bune.

„Coordonatorul meu de marketing Gen-Z îmi dă energia de care am nevoie pentru a trece peste fiecare zi”, a fost de acord o persoană. „Este atât de amuzantă și pur și simplu reală. Vreau să fiu ca ea... atât de neobosită, dar atât de productivă.”

În timp ce aceste texte ar putea fi glume scoase din context, ele indică totuși o schimbare radicală a normelor culturale la locul de muncă declanșată de Generația Z.

Deși este clar că mai multe dintre aceste texte au fost glume sau cel puțin reprezentative pentru o relație prietenoasă între angajat și șef, ele indică, de asemenea, o schimbare a culturii la locul de muncă declanșată de lucrătorii Gen Z.

Generația Z are o perspectivă incontestabil de unică, care oferă atât „optimism, cât și scepticism” la locul de muncă.

De la așteptările privind ținuta profesională la limbajul casual, Generația Z încearcă să creeze o nouă normalitate pentru cultura locului de muncă.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite