Suvenire şi impresii
0În 1857, autorităţile turce concesionaseră construirea Portului Constanţa companiei engleze „Danube and Black Sea Railway and Kustendge Harbour Company Ltd.“.
După războiul de independenţă însă, după ce Dobrogea a revenit României, statul român a răscumpărat construcţiile portuare de la compania engleză şi a iniţiat o serie de proiecte de lărgire a portului.
Inaugurarea oficială a lucrărilor de construcţie şi modernizare a portului au avut loc la 16 octombrie 1896, în prezenţa Regelui Carol I, care formula astfel obiectivul principal al proiectului: „întemeierea unui port la ţărmurile vechiului Pont Euxin, unde din veacurile cele mai îndepărtate comerţul a găsit un loc de adăpost, unde atâtea monumente istorice ne aduc aminte de vechea dominaţie a strămoşilor noştri romani, şi unde s-a sfârşit poetul Ovidiu".
Proiectul iniţial al lucrărilor aparţinea inginerului I. B. Cantacuzino, la finisarea acestuia aducându-şi de asemenea contribuţia şi inginerii Gheorghe Duca şi Anghel Saligny. În 1909, se inaugura oficial Portul Constanţa şi, odată cu el, şi o nouă atracţie turistică a oraşului.