Suvenire şi impresii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În 1857, autorităţile turce concesionaseră construirea Portului Constanţa companiei engleze „Danube and Black Sea Railway and Kustendge Harbour Company Ltd.“.

După războiul de independenţă însă, după ce Dobrogea a revenit României, statul român a răscumpărat construcţiile portuare de la compania engleză şi a iniţiat o serie de proiecte de lărgire a portului.

Inaugurarea oficială a lucrărilor de construcţie şi modernizare a portului au avut loc la 16 octombrie 1896, în prezenţa Regelui Carol I, care formula astfel obiectivul principal al proiectului: „întemeierea unui port la ţărmurile vechiului Pont Euxin, unde din veacurile cele mai îndepărtate comerţul a găsit un loc de adăpost, unde atâtea monumente istorice ne aduc aminte de vechea dominaţie a strămoşilor noştri romani, şi unde s-a sfârşit poetul Ovidiu".

Proiectul iniţial al lucrărilor aparţinea inginerului I. B. Cantacuzino, la finisarea acestuia aducându-şi de asemenea contribuţia şi inginerii Gheorghe Duca şi Anghel Saligny. În 1909, se inaugura oficial Portul Constanţa şi, odată cu el, şi o nouă atracţie turistică a oraşului.  

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite