Video Jurnalul iubirii și morții: Confesiunea ultimei iubiri a scriitorului Osamu Dazai
0
Un episod special despre o iubire tragică și o premieră editorială absolută
Vorbim despre „Jurnalul iubirii și morții mele cu Osamu Dazai”, document literar unic, scris de Tomie Yamazaki — femeia care l-a iubit și a murit alături de legendarul autor japonez.

Tradus pentru prima dată într-o limbă străină și publicat în România de editura Alice Books, jurnalul oferă o mărturie sfâșietoare despre ultimele luni din viața lui Dazai, o iubire care a sfidat convențiile și o moarte care a devenit simbolică.
La Interviurile Adevărul intrăm în culisele acestei cărți tulburătoare, împreună cu Andreea Verde, PR Manager editura ALICE BOOKS.
Andreea ne va spune cine a fost Tomie, cum a influențat cariera lui Dazai și ce înseamnă pentru literatura contemporană această confesiune finală.
Și tot de la Andreea aflăm:
Ce reprezintă „Jurnalul iubirii și morții mele cu Osamu Dazai” și de ce este o apariție editorială atât de specială?
Cum a ajuns această carte să fie publicată în România, înaintea oricărei alte țări din lume?
Cine a fost Tomie Yamazaki și cum s-a intersectat viața ei cu destinul lui Osamu Dazai?
Ce aflăm din jurnal despre latura umană și fragilă a lui Osamu Dazai?
Ce tip de iubire se desprinde din jurnalul ei – una romantică, obsesivă, de sacrificiu?
Cum a fost construit acest jurnal? Este o confesiune, o cronică, o scrisoare de adio?
Care sunt momentele cele mai tulburătoare pe care le redă Tomie în jurnal?
Ce simbolism are frânghia roșie cu care s-au legat înainte de sinucidere?
Cum a reușit traducătoarea Iolanda Prodan să redea sensibilitatea textului original?
Ce impact poate avea această carte asupra cititorilor români contemporani?
De ce crezi că literatura contemporană are nevoie de astfel de mărturii brutale și sincere?
Cum se încadrează această apariție în filosofia editurii Alice Books?
Care e mesajul principal pe care îl lasă această carte cititorului de azi?
Ce alte titluri pregătește editura care deschid conversații incomode, dar necesare, în literatura modernă?