Un pilot explică ce se întâmplă în timpul turbulenţelor şi de ce nu ar trebui să ne temem în astfel de momente

0
0
Episoadele de turbulenţă reprezintă mai mult un neajuns din punct de vedere al confortului, dar nu situaţii care să pună cu adevărat în pericol pasagerii. FOTO Arhiva Adevărul
Episoadele de turbulenţă reprezintă mai mult un neajuns din punct de vedere al confortului, dar nu situaţii care să pună cu adevărat în pericol pasagerii. FOTO Arhiva Adevărul

Turbulenţele reprezintă temerea cea mai mare a celor care călătoresc cu avionul, iar teama de a zbura, numită aerofobie, afectează 12 milioane de persoane numai în Marea Britanie. Tocmai de aceea, pilotul american Patrick Smith, care pilotează aeronave de 24 de ani, a lansat un blog unde răspunde întrebărilor referitoare la călătoria pe calea aerului.

Frica de zbor atinge punctul maxim atunci când avionul intră într-o zonă de tubulenţe, explică pilotul Patrick Smith pe blogul său, astfel de momente fiind cele mai detestate de pasageri. Astfel, pilotul susţine că turbulenţele nu ar trebui să constituie sub nicio formă primul motiv de temere sau de îngrijorare pentru călători. Pilotul american afirmă că aceste momente reprezintă mai mult un neajuns din punct de vedere al confortului, dar nu o situaţie care să pună cu adevărat în pericol pasagerii. 

În timpul episoadelor de turbulenţe piloţii nu se luptă să preia controlul asupra aeronavei, aşa cum au impresia cei mai mulţi călători. Avioanele sunt proiectate cu ceea ce specialiştii numesc stabilitate pozitivă, adică atunci când aeronavele sunt deviate de la punctul lor iniţial în spaţiu, acestea au tendinţa naturală de a reveni la punctul iniţial. Aşa că în astfel de situaţii, piloţii nu fac decât să planeze în funcţie de curenţi (unele sisteme de pilot automat au moduri special setate pentru episoadele de turbulenţă tocmai pentru a evita posibila intenţie a pilotului de a prelua cu orice preţ controlul asupra avionului). „Cu siguranţă este un moment neplăcut şi nu prea confortabil, dar avionul nu se va răsturna“, explică pilotul Patrick Smith. 

image

FOTO Daily Mail 

Nu ţin minte ca vreun avion să se fi prăbuşit din cauza turbulenţelor în toată istoria aviaţiei comerciale moderne. Avioanele sunt proiectate astfel încât să reziste la presiuni incredibile şi la condiţii meteorologice extreme, iar un incident care să se lase cu o aripă smulsă este un scenariu greu de crezut. Patrick Smith, pilot 

Cât despre situaţiile în care pasagerii se întâmplă să fie răniţi în timpul unor episoade cu turbulenţe destul de serioase, Smith spune că aceste incidente sunt extrem de rare, iar cei care se lovesc la cap sau suferă orice alt gen de disconfort fizic nu au avut, de multe ori, fixate centurile de siguranţă. Pe de altă parte, piloţii sunt înştiinţaţi din timp de turnul de control când se apropie de o zonă cu turbulenţe şi primesc rapoarte meteo înainte să decoleze, aşa că pasagerii ar trebui să se conformeze rapid şi să ţină cont de instrucţiunile echipajului de zbor atunci când li se spune să stea jos şi să-şi pună centurile de siguranţă.

Atunci când turbulenţele apar pe neaşteptate, acestea sunt, de regulă, de intensitate medie, tocmai de aceea centura de siguranţă trebuie păstrată pe toată durata zborului, aşa cum fac şi piloţii, indiferent de condiţiile de zbor, subliniază Patrick Smith.

Călătorii


Ultimele știri
Cele mai citite