Testul Adevărului: Noul Nissan Micra, o maşină uşor de condus

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Designul este mai cuminte decât cel al unor modele precum Juke
Designul este mai cuminte decât cel al unor modele precum Juke

„Adevărul“ a testat noua generaţie Nissan Micra. Maşina mini japoneză s-a reînnoit complet şi intră cu mult curaj pe cel mai competitiv segment din România. Prima regulă care trebuie respectată la lansarea unei maşini este superioritatea faţă de predecesoarele sale.

Nissan ştie acest lucru şi a lansat cu avânt noua generaţie Micra pe 160 de pieţe din lume. Superminiul japonez are acum un design mai „europenizat" şi mai aerodinamic. Liniile Micra nu mai sunt ciudate şi creează acum senzaţia unei maşini mai mari.

Motorul de 1,2 litri şi 80 CP îşi face treaba foarte bine în oraş şi, dacă te obişnuieşti, zumzetul lui ţi se pare chiar simpatic. Transmisia continuă variabilă opreşte acum turometrul la valoarea de 5.000 rpm atunci când acceleraţia este apăsată la maximum, viteza maşinii crescând cuminte.

Atunci când te obişnuieşti cu acest tip de cutie de viteze, nu mai apeşi pedala până la fund, turaţia se menţine la un nivel mai scăzut, unde beneficiezi de cuplul maxim al motorului, iar consumul se reduce simţitor.

Suspensia bate concurenţa

Dacă vă miraţi ce caută o transmisie CVT pe o maşină de oraş, aflaţi că în Japonia există o întreagă clasă de automobile (este adevărat, mai mici decât Micra) denumită „kei", iar una dintre principalele cerinţe pentru clasă este această cutie de viteze. Tocmai pentru că maşinile de acest tip se conduc cel mai uşor.

Pe majoritatea drumurilor din oraş, Micra se descurcă foarte bine. Totuşi, suntem în România, şi câte o hârtoapă mai dură trimite un şoc în suspensie, amintindu-ne când ne aşteptăm mai puţin unde ne aflăm. Per total, comportamentul suspensiei maşinii japoneze este mai bun decât al majorităţii maşinilor concurente.

Direcţia este precisă şi are un feedback decent, cu menţiunea că, la viraje mai bruşte şi la viteze mai mari, maşina îţi aminteşte că este înaltă şi are un ampatament mai scurt. Lucru neobişnuit în această clasă, în Micra au suficient loc patru persoane. Pentru şofer şi pasagerul din dreapta există suficient loc în zona capului, chiar şi pentru cei mai înalţi.

Datorită poziţiei de condus înaltă, şi şoferul are spaţiu pentru picioare suficient, fără să dea scaunul prea mult înapoi, încât să îi deranjeze pe cei din spate. Pasagerii de pe locurile din spate au suficient spaţiu în partea superioară datorită arhitecturii arcuite a acoperişului, moştenită de la vechea generaţie.

În interior, Micra are suficiente spaţii de stocare. Şoferul beneficiază de un volan îmbrăcat în piele, care are o priză bună, şi de o cotieră ce aminteşte de MPV-urile de dimensiuni mici. Noul Micra a crescut în dimensiuni, fiind cu 5 mm mai lat şi cu 61 mm mai lung. Spaţiul portbagajului de 265 de litri este suficient pentru două trollere de dimensiuni medii sau pentru o repriză sănătoasă de shopping.

Consola centrală va surprinde pe oricine se urcă în Micra

Consola centrală va surprinde pe oricine se urcă în Micra



Fiecare maşină oferă un pachet destul de mare de siguranţă pentru clasa sa. Sistemele ABS, controlul tracţiunii şi al stabilităţii şi şase airbaguri sunt prezente încă din echiparea standard. La modelul de test am avut parte chiar de Bluetooth şi Park Assist.

+

- Are suficient loc în interior,
- Spaţii de stocare destul de numeroase,
- Consumul este mic pentru o maşină cu motor pe benzină şi transmisie automată.

-

- CVT-ul face ca această maşină să nu pară suficient de sprintenă pentru împătimiţii condusului în forţă,
- Materialele din interior sunt specifice clasei mici.

Nissan Micra Acenta 1.2 80 CP CVT

0-100 km/h: 14,5 secunde
Viteza maximă: 170 km/h
Dimensiuni: L/l/î 3.780/1.665/1.525
Masă proprie: 980 kg
Volum portbagaj: (l) 265
Cilindree: (cmc) 1.198
Putere: (CP) 80 la 6.000 rpm
Cuplu maxim: (Nm) 110 la 4.000 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km
Cutie de viteze: CVT
Preţ de bază: 7.800 euro

Consola centrală va surprinde pe oricine se urcă în Micra
Nissan Micra Acenta 1.2 80 CP CVT
Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite