Salonul Auto de la Beijing: „El Dorado“-ul SUV-urilor şi al maşinilor cu ampatament lung

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Modelul Karlmann King, realizat de producătorul local IAT, costă 1.850.000 $. FOTO terocket.com
Modelul Karlmann King, realizat de producătorul local IAT, costă 1.850.000 $. FOTO terocket.com

Cea de-a 14-a ediţie a Salonului Auto de la Beijing e dominată de maşini mari, iar producătorii chinezi reuşesc să stabilească şi două recorduri de preţ: cel mai ieftin, respectiv cel mai scump SUV din lume.

Cu 5,67 milioane de maşini vândute în primul trimestru din 2016 (+6,8%, faţă de acceaşi perioadă a anului trecut), piaţa auto din China continuă să fie o mină de aur, un ”El Dorado”. 

Toţi constructorii depun eforturi pentru a se adapta cerinţelor speciale ale clienţilor chinezi, care caută modele mai mari, mai luxoase şi SUV-uri, segment care, în 2015, a crescut cu peste 50%. Iar acest lucru se vede la cea de-a 14-a ediţie a Salonului Auto de la Beijing.

Special pentru piaţa din China, de exemplu, Ford a adăugat un al treilea rând de scaune SUV-ului Edge şi prezintă la Beijing versiunea cu şapte locuri. BMW şi partenerul său local, Brilliance, au lungit cu opt centimetri şi înălţat cu doi centimetri crossover-ul X1. Jaguar propune XF L, o versiune cu ampatament lung a XF-ului. Iar Citroen a dezvoltat o ”limuzină”, C6, pe platforma compactei 308. 

Tot datorită importanţei pieţei chineze, Renault a ales sa lanseze la Beijing a doua generaţie Koleos, primul său SUV ”full-size”. Iar Volkswagen a venit cu T-Prime GTE, un SUV premium plug-in hybrid mai lung cu 20 de centimetri decât Touareg-ul.

Nici producătorii chinezi nu se lasă, însă, mai prejos, investind in tehnologie şi angajând designeri europeni pentru a-şi menţine poziţia dominantă în vânzările de SUV-uri ieftine (cca. 65% din piaţa de SUV-uri din China). 

BYD Auto prezintă Yuan (foto jos), un SUV compact cu un preţ de bază de 59.000 yuani (cca. 9.000$), dar care ajunge la 33.000$ în versiune hybrid. 

salonul auto beijing foto chinacarnews.com

FOTO chinacarnews.com

Geely se laudă cu noul Boyue, un SUV de 4.51 metri, cu trei trei motorizări pe benzină între 141 CP şi 184 CP şi un preţ de pornire de 98.000 yuani (cca. 15.200$). Iar Changan Auto intră pentru prima dată in segmentul SUV cu CS35, un model compact care pleacă de la 10.000 dolari.

salonul auto beijing foto terocket.com

Modelul Karlmann King costă 1.850.000 $. FOTO terocket.com

Chinezii stabilesc şi recordul pentru cel mai scump SUV prezentat vreodată. Modelul Karlmann King, realizat de producătorul local IAT, costă 1.850.000 $, adică de 8 ori mai mult decât cel mai scump SUV de până acum, un Bentley Bentyaga cu dotare de top, vândut cu 230.000 $. Lung de 6 metri, cu şasiu şi motor de 6,8 litri şi 362 CP de la Ford, Karlmann King are finisaje interioare din lemn scump şi metal aurit.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite