Pirelli Scorpion cu formula verde

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Utilizarea nanoparticulelor în structura polimetrului şi a fibrelor de aramidă a permis performanţe ridicate
Utilizarea nanoparticulelor în structura polimetrului şi a fibrelor de aramidă a permis performanţe ridicate

Un pneu ce reduce impactul ecologic, dar nu şi siguranţa. Fabricat în România. Scorpion Verde reduce consumul de carburant şi zgomotul la rulare, reuşind să nu compromită însă performanţele de maniabilitate şi siguranţă.

Influenţă negativă cât mai redusă asupra consumului de carburant al automobilului, capacitate de frânare cât mai bună pe suprafaţă acoperită cu apă şi silenţiozitate.

Toate aceste trei elemente vor deveni cele trei criterii oficiale după care vor fi clasificate anvelopele în Europa începând cu 2012.

Rezistenţă redusă

Cel mai important progres este de Scorpion Verde la nivelul rezistenţei la rulare. Acesta este un parametru ce influenţează în mod direct consumul de carburant, iar îmbunătăţirea lui se face prin ameliorarea caracteristicilor vâsco-elastice ale materialului carcasei anvelopei.

Citiţi şi:

Pirelli extinde fabrica de la Slatina cu 50 de milioane de euro de la BEI

Cum au migrat managerii de top în 2009


Scorpion Verde are o rezistenţă la rulare cu 20% mai mică decât aceea a unui pneu convenţional prin utilizarea de cauciuc sintetic cu nanoparticule şi fibre de aramidă.

Materialele de înaltă tehnologie au permis şi reducerea masei anvelopei cu aproape 10% prcum şi excluderea uleiurilor aromatice din procesul de producţie. Acestea sunt componente deosebit de poluante ce interveneau până în prezent în procesul de producţie.

Economie de carburant

Prin optimizarea materialului Scorpion Verde conduce la  consum şi emisii de noxe mai mici cu 3,9% în regim de trafic urban, în timp ce în ciclu combinat se ating 3,4%. Datorită vitezelor mari, îmbunăţirea la nivel de şosea este mai mică, emisiile şi noxele fiind diminuate cu doar 2,5%.

Toate valorile de mai sus sunt valabile pentru un SUV compact de tipul lui Audi Q5 sau Volvo XC60. De altfel, la prezentarea tehnică Pirelli a oferit un exemplu de calcul prin care un utilizator de Volvo XC60 poate econimisi până la 179 de euro anual din bugetul de motorină doar datorită anvelopelor Scorpion Verde.

Linişte la rulare

Zgomotul la rulare este un alt domeniu în care Scorpion Verde oferă îmbunătăţiri substantiale. Pirelli a reuşit să diminueze cu 1 dB sunetul creeat de anvelope în contact cu asfaltul, astfel că putem vorbi despre o diminuare cu 30% a nivelului sonor perceput de către utilizator în exteriorul automobilului.

În interiorul maşinii reducerea este şi mai mare, deoarece acolo au influenţă şi materialele fonoabsorbante ale caroseriei maşinii. Noi am ascultat „liniştea" lui Scorpion Verde la volanul unui Audi Q5 pe un traseu de test de aproximativ 90 km în jurul oraşului Taragona în Spania.

Siguranţă pe asfalt ud

Aspectele ecologice ale anvelopelor vin în contradicţie cu indicii de performanţă ai acestora. Astfel aderenţa în condiţii de asfalt uscat dar mai ales umed presupun o rezistenţă mare la rulare, iar un profil eficient în evacuarea apei din pata de contact atrage după sine zgomot mare la rulare.

Din acest motiv toţi constructorii sunt foarte atenţi ca îmbunătăţirile în zonele „verzi" să nu afecteze nivelul de siguranţă oferit de pneu. În cazul lui Scorpion Verde lucrurile sunt mai mult decât în regulă, Pirelli reuşind să scurteze cu 5% distanţa până la oprire.

Scorpion Verde în cifre

41 litri de apă. Sunt expulzaţi de suprafaţa de rulare a pneului pe secundă la 90 km/h, cu o performanţă la frânare şi aderenţă crescută în condiţii de asfalt ud.

0% uleiuri aromatice. Sunt utilizate în compuşi (substanţe derivate din petrol şi considerate a fi potenţial dăunătoare sănătăţii umane).

-1 decibel. Este egal cu -30% zgomot perceput (identic cu eliminarea unei benzi pe o autostradă cu trei benzi).

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite