Dacia, lovită de criza de componente din Japonia. Surse: Activitatea ar putea fi suspendată chiar şi o săptămână
0Productorul auto se confruntă cu probleme privind aprovizionarea cu piese din Japonia, astfel că există toate şansele ca activitatea uzinei de la Mioveni să fie oprită timp de o săptămână, după Sărbătorile de Paşte.
Reprezentanţii comapaniei auto s-au ferit să confirme o astfel de decizie, precizând că situaţia este încă sub analiză.
„Este o realitate faptul că anumiţi furnizori Dacia iau piese din Japonia, însă deocamdată nu s-a convocat comisia paritară şi nu s-a luat o decizie privind săptămâna de după Sărbătorile Pascale. Este, însă, real faptul că întâmpinăm probleme”, a declarat pentru adevarul.ro, vice-liderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache.
Citiţi şi:
Renault va produce un motor nou în România
Directorul de comunicare al Dacia Renault, Anca Oreviceanu, a precizat că, în acest moment se face o analiză a situaţiei împreună cu furnizorii, deaorece este adevărat tragedia care a lovit Japonia a afectat şi furnizarea de piese către fabrica de la Mioveni. "Imediat ce vom avea o fotografie mai clară, vom lua o decizie", a adăugat aceasta pentru adevarul.ro.
Potrivit unor surse neoficiale, conducerea uzinei se gândeşte serios ca în săptămâna care începe pe 25 aprilie, din cauza lipsei unor piese furnizate de producători japonezi, să trimită toţi oameniii acasă cu 85% din bani.
Angajaţii Dacia ar urma să-şi primească, totuşi, bonurile de masă pentru perioada pe care o vor sta acasă.
Constructorii auto europeni se aprovizionează cu piese auto electronice, semiconductori şi anumite componente mecanice, precum cutii de viteze, din Japonia.
Nu ar fi prima decizie de acest fel luată de francezii de la Renault, care deţin şi uzina de la Mioveni. De asemenea, constructorul auto francez a decis reducerea cu 20% a producţiei din Coreea de Sud, în aprilie, timp de o lună, din cauza aceleiaşi probleme.
Potrivit autoblog.com, producţia auto ar putea scădea cu 30% la nivel mondial ca un efect al seismului şi tsumaniului care au lovit Japonia pe 11 martie şi care a închis mai multe fabrici din Ţara Soarelui Răsare, unităţi care fabricau piese pentru piaţa auto globală.