Comentariul săptămânii:Snag

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan Vardie COTY România
Dan Vardie COTY România

Dacă ne uităm în dicţionar, cu­vân­tul „snag“ în­seamnă „obs­tacol ne­aş­tep­tat“. Însă în lumea auto acest cu­vânt a explodat datorită folosirii de către Li Schifu, pre­şedintele Zhejiang Geely Hol­ding Group.

El a declarat că achiziţia lui Volvo de către fir­ma chineză s-a lovit de un „snag". Ne-am fi aşteptat ca au­torităţile chineze să se fi opus. Sau băncile să nu-i fi dat lui Li cele 2 milarde de do­lari pentru achiziţie. Nici vor­bă! „Snag"-ul nu vine de la chinezi ci de la Ford.

Aici, presa mondială nu ştie sau evită să ne spună des­pre ce „snag" este vorba. Noi, aici la Adevărul, am avut numeroase discuţii la Detroit pe această temă şi avem o bănuială. Ideea vân­zării lui Volvo vine din fi­lo­zofia lui Alan Mulally, pre­şe­dintele executiv al Ford Motor Company, botezată „One Ford". Strategia pre­su­pune concentrarea re­sur­selor către marca Ford.

Vân­zarea lui Volvo are o mi­că legătură cu eficienţa fi­nan­ciară a producătorului su­edez cât are cu filozofia respectivă. Există suficiente da­te care ne arată că acum Vol­vo traversează o perioadă bu­nă, cu produse tot mai in­teresante şi vandabile. Nu­me­roşi executivi Ford, con­si­deră că locul lui Volvo este la Ford. Dar nu prea pot ex­pri­ma această opinie care intră în conflict cu Mulally.

Este cât se poate de real succesul lui Mulally în redresarea companiei. Pen­tru prima dată după mult timp, Ford este profiatbil, iar în februarie a devenit nr 1 în SUA, depăşind nu doar GM dar şi pe Toyota. Deloc în­tâmplător, acesta a primit pe 2009 un salariu de 1,4 mi­li­oane de dolari cash şi alte 16,5 milioane de dolari în ac­ţi­uni şi alte bonusuri non-cash. (chiar şi aşa, salariul a fost redus cu 30% faţă de ce era iniţial stabilit.)

Cu toa­te acestea, vocea celor care se gândesc la o excepţie în strategia Mulally, este tot mai puternică. Există in­for­ma­ţii potrivit cărora chiar şi Bill Ford ar fi de părere să se păstreze Volvo. Dacă are vreo importanţă şi părerea noas­tră, atunci noi mergem pe mâ­na lui Bill şi nu pe limba lui Li. 

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite