Comentariul săptămânii:Indexul satisfacţiei
0
J.D. Power este cel mai prestigios for mondial care măsoară satisfacţia clientului de automobil. Desigur, depinde pe cine întreabă. Recent, institutul a făcut un studiu pe consumatorul german şi a venit cu un rezultat incredibil.
Dacia s-a situat pe locul doi la egalitate cu BMW, fiind întrecută doar de Mercedes la numai 2 puncte diferenţă - pe o scară de la 0 la 1.000! În acelaşi Germany Vehicle Ownership Satisfaction Study, branduri ca VW, Opel, Ford, Toyota, Honda, Peugeot sau oricare alta s-au situat după Dacia noastră. Este cea mai mare creştere înregistrată în domeniu şi cea mai neaşteptată.
Nemţii au descoperit - sunt peste 150.000 de Dacia pe drumurile Germaniei - că maşina noastră este mult mai fiabilă şi mai competentă decât se aşteptau atunci când citeau rapoartele de răsturnare făcute cu generozitate de o parte a presei naţionaliste. Acum, la Duster se stă la coadă cinci luni pentru livrare. Iar francezii şi italieni stau chiar şase luni! Dacă J. D. Power ar face un studiu de satisfacţie al clientului român de automobil, conducătorii naţiunii ar primi note de repetenţă. Mărirea TVA va afecta direct această industrie. Automobilul este un produs scump şi cu un preţ bine definit înainte de TVA. Creşterea TVA va avea un efect imediat, crescând preţul pe care consumatorul trebuie să-l achite. Marginile în acest business sunt foarte mici - comparativ cu alte industrii - aşa că o „înghiţire" a efectelor măririi TVA sunt excluse.
Măsura loveşte o industrie care oricum era foarte grav afectată de criză. Noua lovitură nu va face decât să reducă vânzările - oricum ridicol de mici pentru dimensiunea României. Probabil că, dacă facem un calcul ce TVA se va încasa în acest moment cu ce s-ar fi încasat dacă taxa rămânea la 19%, vom descoperi că statul va lua mai puţini bani. Ceea ce, cunoscându-l pe Ministrul de Finanţe, probabil că a fost avut în vedere. Şi atunci?