Comentariul săptămânii: Speculaţii de vară
0
Automotive News a lansat ştirea/zvonul că Alfa Romeo ar putea fi cumpărată de grupul Volkswagen. Chiar CEO-ul grupului, Martin Winterkorn a numit Alfa Romeo drept, „un brand de vis“ pentru VW.
După achiziţia lui Giugiaro Italdesign, viitoarea ţintă ar putea fi Alfa. O fi de bine? Depinde pe cine întrebi! Orice Alfist din Peninsulă va protesta vehement. Alfa şi-a sărbătorit centenarul, este un brand cu o istorie fabuloasă şi reprezintă o adevărată comoară naţională a Italiei. Pentru aceşti purişti este ca şi cum ţi-ai vinde sufletul.
Indiferent cum merge Alfa, nu poate decât să rămână acolo unde este! Pe de altă parte, este probabil ca sub umbrela Volkswagen, Alfa să crească în calitate, fiabilitate, reţea de service şi distribuţie. Stil italian şi inginerie germană? Aceasta ar putea fi o combinaţie câştigătoare şi s-ar traduce poate prin modele Alfa Romeo pe platforme de Polo, Golf sau Audi R8, în cazul unui urmaş al lui 8C Competizione.
Dacă s-ar produce evenimentul, în cinci ani, ar putea ajunge să rivalizeze la vânzări chiar cu Audi! Ar putea avea mult mai multe modele, mai performante şi cu un design chiar mai spectaculos. Luca de Meo, astăzi marketing guru la nemţi, a fost chiar CEO-ul mărcii, iar Walter da Silva, este chiar designerul care a realizat look-ul actual al brand-ului. Dacă îl adugăm pe Giorgetto Giugiaro, autorul fabuloasei Brera, descoperim o echipă de italieni - aflaţi azi în slujba VW - gata să ducă Alfa pe culmile pe care le merită.
Numai că totul depinde de Sergio Marchionne, superman aflat la cârma grupurilor Fiat şi Chrysler. Iar ce vrea Sergio nu ştie nimeni, nici măcar la nivel de speculaţie. Aşa că indiferent dacă nemţii vor să cumpere, iar italienii nu vor să vândă, ne rămâne exerciţiul plăcut al speculaţiei care ne face să visăm la ce ar putea deveni Alfa Romeo în mâinile grupului care se grăbeşte să devină no 1 mondial...