Comentariul săptămânii: Se schimbă jocul
0Poate cu excepţia Toyota Prius, Europa nu pare să reprezinte un teren propice pentru hibride. Deşi toată lumea vorbeşte despre ele, ba mai toţi constructorii europeni le şi produc, sunt aproape ca şi inexistente pe bătrânul continent. Şi asta pentru simplul motiv că emit mai mult CO2 şi consumă peste un diesel eco.
Spre exemplu, unul dintre ultimele modele lansate, Audi A6 Hybrid nu are ca ţintă Europa tocmai pentru că versiunea TDI este mai eco/eficientă decât hibridul. Îi rămâne SUA şi Asia, iar producătorul german pare mulţumit chiar şi cu aceste pieţe. Iată însă că vine Peugeot şi schimbă jocul. Minusul hibridelor este motorul pe benzină. Francezii introduc primul hibrid diesel din lume! Primul model Hybrid 4 va fi un Peugeot 3008 ce va fi lansat în vara acestui an. Se anunţă un consum mediu de numai 3,8 l cu emisii de CO2 sub 99 g/ km! Cu o putere de 200 CP şi un cuplu total de 500 Nm!
Mai mult, va avea şi tracţiune integrală mulţumită motorului electric care va propulsa inteligent puntea spate. Vor urma şi alte modele, inclusiv pe Citroen. Pentru prima dată, vom avea un hibrid care poate mai bine decât campionul Europei, dieselul însuşi! Ca să vă faceţi o idee, la toate segmentele mari, dieselul reprezintă peste 70% din piaţa continentului. Meritul constructorului francez este indiscutabil şi nu poate decât să facă greii industriei - precum VW sau BMW- să pălească de invidie. În paranteză fie spus, BMW s-a asociat cu Peugeot într-un joint venture care va produce exact componente pentru hibridele celor două grupuri!
Dar de ce alţii nu au propus o asemenea soluţie? În primul rând, pentru că marea piaţă a hibridelor este peste Atlantic, iar acolo motorina are sub 3% din piaţă. Dieselul este suveran doar în Europa, iar performanţele eco ale acestor motorizări nu au justificat până acum o „extravaganţă" de acest tip. Apoi, mai trebuie şi dedicare/talent şi inovaţie tehnică pentru a surmonta problemele pe care le induce un diesel într-un hibrid.
Grupul PSA a fost, iată, acea companie care a întrunit aceste calităţi şi şi-a asumat riscurile. Pentru că vom vedea cât de durabil este acest hibrid diesel. Toyota Prius este faimoasă şi prin fiabilitate. Nu ştim încă nimic despre fiabilitatea lui Hybrid 4, dar vom vedea începând din iulie.