Comentariul săptămânii: Marketing de Brescia
0
Chiar dacă la prima vedere mulţi nu vor vedea legatura, pentru oricine are ochi să vadă şi minte să înţeleagă, cursa 1.000 Miglia din Italia reprezintă o altă lecţie de marketing de ţară şi o afacere care aduce în Italia sute de milioane de Euro.
Sigur că istoria joacă un rol fundamental în acest succes. Dar să nu uităm că în istoria cursei auto a existat un moment când părea că nu va exista un viitor. Numai că organizatorii de atunci au ştiut să creeze un eveniment fără o miză sportivă clasică, dar cu o încărcătură istorică emoţională suficent de puternică şi să convingă celebrităţi mondiale să participe.
Ce legătură poate să existe între bateristul trupei Pink Floyd, campionul modial de F1 Mika Hakinen şi Prinţul Leopold al Bavariei? Nici una în afară de pasiunea pentru o cursă fabuloasă cum este 1000 Miglia! Să convingi asemenea personalităţi să se deranjeze pe banii lor, să participe fără să nu se jeneze - eventual - că nu câştigă, este o mega-realizare. Toate aceste VIP-uri devin testimoniale pentru o cursă născută la Brescia şi devenită între timp o legendă italiană care s-a dus în toată lumea.
Pe plaiurile noastre, cei mai mulţi visează un circuit, eventual de Formula 1, şi unde să vină toată crema planetei. Că deh, doar noi suntem urmaşii Romei! Cum Roma este, totuşi, în altă ţară, noi rămânem doar cu visele şi alţii ne dau lecţii din toate poziţiile. Dacă stai de vorbă, de exemplu, cu Eugen Ionescu Cristea, legenda automobilsmului românesc, îţi dă cel puţin trei-patru idei de competiţii româneşti care pot deveni propriile noastre 1000 Miglia. Dar cine să asculte un bâtrân nostalgic? Noi doar vrem să facem bani foarte mulţi şi repede. Ce, ne garantează 'nea Genu aşa ceva?