Comentariul săptămânii: 41.000 de dolari
0Este preţul mult aşteptatului Chevy Volt. Primul plug-in hybrid de volum care are o propulsie eminament electrică. Adică toate roţile sunt acţionate electric.
Totuşi, doar 60 km, maşina funcţionează ca un Electric Vehicle - EV, după care un mic motor pe benzină roteşte un generator care „pune" energie în baterie. Asta mai aduce încă 450 de kilometri de autonomie. Bateria este garantată opt ani sau 160.000 de kilometri, cea mai mare garanţie transmisibilă existentă la ora actuală.
Volt va fi lansat spre sfârştul anului în şase state americane, cele mai importante fiind California, New York şi Michigan, la care se adaugă capitala Washington DC. Aici maşina va costa cu 7.500 de dolari mai puţin, mulţumită ajutorului federal (fără nici o aluzie la programul electric al domnului Boc!).
Chevrolet oferă un program de leasing la 350 de dolari/lună timp de 36 de luni. Una peste alta, un preţ cam piperat! Noul „range extender" va fi livrat la sfârşitul lui 2011 şi în Europa, cam în acelaşi timp cu Opel Ampera, fratele geamăn al lui Volt. Evident, pentru preţurile europene mai avem de aşteptat până în primăvara viitoare, dar un 35.000-39.000 de euro este o estimare realistă de preţ.
Totuşi GM nu a dat publictăţii cât de mare este rezervorul de combustibil, pentru a face un calcul mai precis al consumului. Ştim că în Europa, un „plin" de baterie va costa circa 0,8 euro cu care se poate merge până la 60 de kilometri. Dar cu cât scade autonomia EV dacă se conduce mai agresiv?
Sau pe un drum de munte cu multe serpentine? Apoi cât de mult consumă motorul clasic? Adică de câtă benzină este nevoie pentru cei 450 de kilometri? Sunt şi multe alte întrebări care complică viaţa consumatorului. Răspunsurile vor veni până la sfârşitul acestui an. Până atunci, primul plug-in cu ambiţii de masă „is for real"!