Ciudăţeniile şoselelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Caparo, Tramontana, Gumpert, Devon, Elfin, Covini sau Spyker sunt mărci pe care nu le prea întâlneşti pe stradă. Nu sunt concepte sau produse de serie, ci doar ediţii limitate ale unor bricoleri pasionaţi. Alexandru Leman

Un bolid de circuit cu care să poţi evada şi pe şosele la sfârşitul săptămânii e visul oricărui împătimit al volanului, astfel că mici uzine şi ateliere din toată lumea scot serii limitate ale unor modele inspirate de lumea circuitelor de mare viteză.

Covini C6W

Creat de Ferruccio Covini, C6W a fost dezvăluit în 2004 la Salonul Auto de la Geneva. De ce era nevoie de şase roţi? Pentru că, susţine proiectantul, controlul vehiculului - prin cele două roţi suplimentare şi cele patru discuri de frână - asigură o frânare mai eficientă, datorită încălzirii reduse a discurilor şi a suprafeţei de contact - implicit a celei de frânare - mărite.

Covini C6W este inspirat de monopostul Tyrrell Ford P34, care a câştigat Marele Premiu de F1 în 1976

image

C6W este un adevărat supercar cu două locuri, cu un motor V8 de 4,2 litri, cu patru supape pe cilindru, aspirat natural şi alimentat de o injecţie directă Bosch motronic ce poate dezvolta până la 440 CP, la o turaţie maximă de 6.400 rpm şi 470 Nm, la 2.700 rpm. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, care transmite puterea către roţile din spate. C6W atinge viteza maximă de 300 km/h.

Caparo T1

Caparo T1 este „succesorul spiritual al unui McLaren F1”

image

A fost numit „Succesorul spiritual al unui McLaren F1". Pentru Ben Scott-Geddes şi Graham Halstead - doi ingineri care au lucrat anterior la McLaren F1, Mercedes SLR, sursa de inspiraţie sunt chiar bolizii de Formula 1. Motorul de 3.496 cm - un V8 în unghi de 90 de grade, cu 32 de supape, injecţie de benzină şi aspirat natural - dezvoltă 575 CP la 10.500 rpm, pe un vehicul ce cântăreşte mai puţin de 500 kg, datorită şasiului din aluminiu-carbon şi materialelor compozite care scad la minimum greutatea maşinii.

Cuplul maxim dezvoltat este de 420 Nm la 9.000 rot/min. Maşina britanicilor accelerează de la 0 la 96 km/h în mai puţin de 2,5 secunde (funcţie şi de cauciucuri), şi atinge o viteză maximă de 329 km/h. Pilotul unui Caparo T1 trebuie să rezite unor forţe de 3,5G, la viraje şi la frânare, similare cu cele dintr-un avion de vânătoare .

Tramontana

Un concurent pentru Caparo este şi constructorul Tramontana, situat în Spania, lângă Costa Brava. Supercarul iberic utilizează pentru caroserie materiale compozite folosite în F1 (obţinându-se astfel o greutate totală a maşinii de doar 1.268 kg). Este propulsat de un motor V12, cu o capacitate de 5.513 cmc, supraalimentat de două turbine (biturbo). Propulsorul obţine astfel o putere de 720 CP la 5.250 rot/min. şi un cuplu maxim de 890 Nm la 3.500 rot/min. Bolidul spaniolilor accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde şi atinge o viteză maximă de 325 km/h.

Gumpert Apollo

Gumpert Apollo foloseşte motoarele, dar şi experienţa celor de la Audi

image

Compania Gumpert Sportwagenmanufaktur este fondată şi condusă de Roland Gumpert, cel care, la mijlocul anilor 1970, a fost „motorul" dezvoltării tracţiunii integrale „Quattro" de la Audi. Cele 100 de modele Apollo (cu două locuri), pe care le fabrică Gumpert anual, oferă pasionaţilor de automobile posibilitatea de a experimenta bolizi creaţi pentru performanţa pe şosea şi circuit, dar şi să se distingă de restul lumii automobilelor sport. Cu un motor V8 de 4.163 cmc, Gumpert Apollo beneficiază de 650 CP la 6.500 rot/min., un cuplu maxim de 850 Nm/4.000 rot-min., atinge o viteză de 360 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar trei secunde.

Spyker

Spyker C8 Aileron Spyder a fost prezentat în martie 2009 la Salonul Auto de la Geneva

image

Manufacturierul olandez al unor modele exclusiviste are ca deviză dictonul latin „Nulla tenaci invia est via" („Pentru cei tenaci, niciun drum nu este de netrecut"). Spyker C8 Aileron Spyder, prezentat în martie 2009 la Geneva, este animat de un motor V8 de 4,2 litri, marca Audi ce „livrează" 536 CP şi un cuplu maxim de 354 Nm la 3.400 rot/min. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 300 km/h.  

Elfin

Marca australiană Elfin produce şi modelul Stream Liner MS8 dotat cu un motor V8 de 5 ,7 litri

image

Compania australiană Elfin Sports Car produce de peste 50 de ani unele dintre cele mai competitive maşini de sport. În prezent, în portofoliul companiei figurează două modele: MS8 Clubman şi MS8 Streamliner. Ambele modele sunt propulsate de un motor V8, de origine GM, de 5.7 litri, ce dezvoltă 328 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm. Motoarele sunt cuplate la o cutie cu şase trepte de viteză.

Slalom

A cumpărat 10 maşini Aston Martin One-77

Investitorul care nu doreşte să-şi dezvăluie identitatea, a achiziţionat 10 maşini Aston Martin, model One-77, pentru suma de 17 milioane de dolari, informează autoblog.com. Cu alte cuvinte, colecţionarul a achiziţionat 13% din producţia totală de One-77! Şi asta nu e tot! Multimilionarul vrea să personalizeze fiecare dintre maşinile proaspăt cumpărate, pentru a le face unice. Cele 10 maşini vor avea astfel, fiecare, o culoare diferită. Această modificare a "personalităţii" maşinilor va adăuga, fără îndoială, valoare fiecărui automobil în parte.

Audi A8 dotat cu WiFi

Automobilul va oferi gratuit posesorilor săi opţiunea accesării internetului wirless prin intermediul unui hotspot WLAN („wireless local area network"), instalat din fabrică, anunţă worlcarfans.com. Un router va crea o reţea locală de comunicaţie fără fir care oferă acces la internet (WiFi), iar pasagerii îşi vor putea astfel conecta dispozitivele portabile pentru a putea naviga pe internet. Pentru a activa conexiunea la internet, pasagerii pot introduce o cartelă SIM specială în locaşul din consola centrală a maşinii sau pot utiliza un telefon mobil care să dispună de Bluetooth sau de funcţia SAP (SIM Acces Profile). Viteza maximă pe care conexiunea o va avea este de 7.2 Mb/sec. Graţie antenei de pe plafon, Audi A8 garantează o stabilitate ridicată a conexiunii chiar şi când maşina este în mişcare.

S-a „născut" primul Opel Ampera

Fabrica GM din Warren, Michigan (SUA), a scos „la lumină" primul Opel Ampera ieşit de pe liniile de producţie. Opel Ampera şi Chevrolet Volt - împart aceeaşi mecanică de bază, precum şi sistemul de propulsie - sunt produse în comun, cel puţin pentru moment. Primul exemplar este un model de pre-producţie, utilizat pentru a "calibra" linia de producţie şi de finisare şi, probabil, îşi va termina scurtul ciclu de viaţă pe standul de crash-teste. Producţia de serie este programată să înceapă în luna martie 2011, după o prezentare în stil mare la Geneva Motor Show din aceeaşi lună şi va fi disponibil la dealerii Opel din a doua jumătate a anului viitor.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite