BMW X5 xDrive40d şi BMW X6 xDrive40d cu motor diesel şi tehnologie mild hybrid 48V

0
Publicat:
Ultima actualizare:
bmw mild hybrid

BMW X5 şi BMW X6 dispun acum şi de o tehnologie mild hybrid eficientă pentru optimizarea livrării spontane a puterii şi eficienţa sistemului de propulsie. Cu începere din luna mai 2020, noile BMW X5 xDrive40d şi BMW X6 xDrive40d vor avea un motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie, nou dezvoltat susţinut de un generator-starter conectat la un sistem de 48V.

Datorită puterii motorului termic crescută la 250 kW/340 CP şi sistemului mild hybrid asistat electric, acceleraţia, performanţele dinamice şi eficienţa celor două modele sunt ridicate la un nou nivel.

Tehnologia BMW TwinPower Turbo disponibilă la noul motor diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, cuprinde un sistem cu două turbocompresoare şi injecţie directă piezo common-rail. Caracteristicile de reacţie spontană ale sistemului de turbocompresie sunt îmbunătăţite de geometria variabilă a turbinelor pentru etapele de presiune ridicată şi redusă. Cu până la 10 injecţii per ciclu, injectoarele alimentează combustibilul în camera de ardere la o presiune de până la 2.700 bar. Noul senzor de presiune integrat în injector asigură un dozaj foarte precis, precum şi o economie de combustibil favorabilă şi o combustie curată.

Noul motor diesel dezvoltă un cuplu maxim de 700 Nm, ce devine disponibil între 1.750 şi 2.250 rpm. Motorul atinge o putere maximă de 250 kW/340 CP la 4.400 rpm. Pe şosea sau în regim off-road, puterea este transferată la noile BMW X5 xDrive40d şi BMW X6 xDrive40d prin intermediul unei transmisii Steptronic cu opt trepte şi al tehnologiei inteligente de tracţiune integrală BMW xDrive, care - datorită reglajului orientat spre tracţiune spate - îmbunătăţeşte agilitatea în timpul abordării virajelor dinamice.

Tratarea gazelor de eşapament NOX în două etape, inclusiv un sistem Ad Blue foarte eficient, care a fost introdusă ca dotare standard pentru modelele diesel din 2012, a fost dezvoltată în continuare. Sistemul cuprinde acum un convertor catalitic de oxidare şi o acoperire SCR pe filtrul de particule. Pentru reducerea optimă a emisiilor de oxid de azot, o a doua unitate de dozaj a fost integrată la ieşirea sistemului SCR. Prin urmare, noile BMW X5 xDrive40d şi BMW X6 xDrive40d respectă deja reglementările obligatorii ale standardului de emisii Euro 6d, care va intra în vigoare abia la începutul anului 2021.

Noul motor diesel este asistat de un generator-starter alimentat la un sistem de 48V care asigură un set complet de funcţii mild hybrid. Puterea electrică suplimentară de 8 kW/11 CP şi un plus de cuplu până la 120 Nm asigură atât furnizarea spontană a puterii, cât şi eficacitatea sistemului de propulsie. Impulsul electric îmbunătăţeşte dinamica la pornire şi accelerare. Prin urmare, noile BMW X5 xDrive40d şi BMW X6 xDrive40d sunt capabili să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 5,5 secunde. Datorită puterii electrice suplimentare, motorul termic este capabil, la viteze constante, să funcţioneze în mod frecvent într-un interval de sarcini optimizat pentru eficienţă crescută, reducând astfel vârfurile de consum.

Generatorul-starter obţine energia necesară din bateria litiu-ion cu o capacitate de aproximativ 0.5 kWh şi un sistem de 48V care alimentează şi toate funcţiile de condus electric cu ajutorul sistemului electric de 12V. Generatorul-starter încarcă atât acumulatorul de litiu-ion, cât şi cel convenţional, conectat la sistemul electric de 12V. Încărcarea se face atât prin recuperare în timpul fazelor frânare şi, atunci când este necesar, susţinut de motorul termic, printr-un surplus de putere. Pentru perioade scurte de timp, capacitatea de recuperare este de până la 12,5 kW.

Confortul călătoriei beneficiază semnificativ de pe urma tehnologiei mild hybrid prezentată la noile BMW X5 xDrive40d şi BMW X6 xDrive40d. Efectul de susţinere al generatorului-starter de 48V asigură un răspuns prompt al sistemului de propulsie la acceleraţii şi schimbul treptelor de viteze. Mai mult, generatorul puternic asigură pornirea şi repornirea spontane şi cu vibraţii reduse ale motorului termic atunci când se utilizează funcţiile Auto Start Stop sau se rulează în modul "coasting", cu menţiunea că pornirea iniţială a motorului şi iniţializarea sistemului se fac cu sistemul de 12V.

În timpul fazelor de "coasting", la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleraţie, este posibilă nu numai deconectarea motorului de la transmisie, ci şi oprirea completă, pentru un plus de eficienţă. Sistemul generator-starter de 48V asigură repornirea rapidă a motorului, fără vibraţii neplăcute. Oprirea motorului este operată automat şi posibilă atunci când funcţii auxiliare nu necesită puterea motorului (de exemplu aerul condiţionat). Pentru a beneficia de potenţialul de economisire cât mai des posibil, funcţia de "coasting" este disponibilă atât în modul ECO-PRO, cât şi în modul COMFORT al funcţiei Driving Experience Control.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite