Adobe intră pe iPhone şi iPad fără acordul Apple
0
Posesorii de iPhone şi iPad vor putea deschide clipurile Adobe Flash graţie unui program creat special pentru gadgeturile Apple de compania de software. Lupta dintre Apple şi Adobe a ajuns la un nou nivel. Softul video, folosit de peste 50% din site-uri, va fi disponibil şi pe iPhone şi iPad, în ciuda refuzului gigantului american.
Una dintre cele mai înverşunate lupte din istoria corporaţiilor este, fără îndoială, cea dintre Adobe, care produce celebrul software video Flash Player - folosit de peste 50% din site-urile web - şi Apple, care nu vrea să-i permită funcţionarea pe multe dintre dispozitivele pe care le produce. Chiar dacă i-a interzis accesul pe iPad şi pe iPhone, Adobe a creat un truc prin care le permite utilizatorilor de gadgeturi de la Apple să acceseze gratis clipurile Flash Player, scrie presa internaţională. Acesta funcţionează pentru publisherii care îşi doresc ca videoclipurile stocate în Flash Player să fie vizibile de pe produsele populare Apple, ca iPhone-urile, iPod-urile şi iPad-urile.
În prezent, Apple limitează navigarea pe web astfel încât utilizatorilor le este greu să urmărească filmuleţe în condiţiile în care şi unele clipuri de pe YouTube sunt restricţionate. Utilizatorii nu vor observa o schimbare imediată, ci vor avea de aşteptat până când administratorii site-urilor lor favorite vor cumpăra noul software Adobe. Până atunci, ei vor vedea în continuare doar spaţii goale pe multe dintre portaluri, aşa cum au văzut de când s-a lansat iPhone, mai ales că mulţi dintre cei implicaţi în industria video nu sunt de acord cu această soluţie. De pildă, cei care îşi cumpără un nou iPad 2 şi intră pe Safari, navigatorul Apple, se vor confrunta în continuare cu filmuleţe care refuză să ruleze.
Ameninţată de companiile agreate
Flash Media Server comercializează software-ul care modifică clipurile video Flash de pe site-uri astfel încât pot fi văzute pe gadgeturile portabile de la Apple, într-un format „Apple-friendly" numit HTTP Live Streaming. Acesta poate fi achiziţionat de publisheri cu 3.300 de euro.„Site-urile au două provocări în momentul de faţă: să ofere clipuri video pentru calculatoarele persoanale, dar să ofere posibilitatea şi utilizatorilor Apple să urmărească clipurile preferate", susţine Kevin Towie, de la grupul Adobe Flash Media Server.
„Acestea sunt cerinţele clienţilor"
Mike MacNamara, de la agenţia video londoneză NextShoot, spune că le oferă clienţilor un player similar de aproximativ un an şi jumătate. „Acestea sunt cerinţele clienţilor", explică el. Totuşi, dominaţia Adobe este acum ameninţată de noile tehnologii web, aprobate de Apple, ca HTML 5. Specialiştii în IT&C sunt de părere că soluţia găsită de Adobe nu va ajuta compania să rivalizeze cu tehnologiile celorlalţi producători de software, care au deja aprobarea Apple.