Halep, pe urmele lui Ilie Năstase: 10 lucruri pe care foarte puţini oameni le ştiu despre noul sponsor al Simonei

0
0

Simona Halep s-a înţeles cu cel mai mare brand sportiv din lume, o companie care a fost fondată în 1964 pentru o sumă care, astăzi, pare una ridicolă.

Simona Halep (2 WTA) a intrat în clubul select al jucătorilor de tenis care se află sub contract cu gigantul american, după cum „Adevărul“ a scris aici.

Nike domină, astăzi, categoric piaţa produselor sportive la nivel global şi e la ani-lumină distanţă de cele mai mari competitoare, Adidas şi Under Armour, în ceea ce priveşte cifra de afaceri. Un brand ultracunoscut, Nike are un istoric remarcabil pe care „Adevărul“ vi-l prezintă în rândurile de mai jos.

*Nike a fost fondat în 1964 şi, iniţial, s-a numit Blue Ribbon Sports. Într-o primă fază, a fost, de fapt, un distribuitor pentru brandul japonez de încălţăminte de sport, Onitsuka Tiger (acum Asics). Oficial, brandul Nike s-a născut în 1971.

*Compania a fost fondată cu un capital de doar 1.200 de dolari. Fondatorii s-au numit Bill Bowerman (un antrenor de atletism) şi Phil Knight (un alergător). 

*Phil Knight a vrut, iniţial, ca firma să se numească „Dimension 6“. Numele de Nike vine de la zeiţa greacă, care reprezintă victoria. Pronunţia corectă e „ny-kee“. Primul angajat al companiei, Jeff Johnson, a venit cu ideea ca firma să se numească Nike.

*Prima pereche de încălţări Nike a apărut în 1971. Modelul s-a numit „Nike Waffle Trainer“.

*Logo-ul celor de la Nike a fost conceput de Carolyn Davidson, o studentă la Portland State University. Pentru design-ul său, Davidson a primit doar 35 de dolari! Peste ani, ea a primit acţiuni în cadrul companiei în valoare de 640.000 de dolari.

*Sloganul celor de la Nike, „Just Do It“ a fost inspirat de ce a strigat ucigaşul în serie Gary Gilmore, înainte de a fi executat. „Let’s do it!“ au fost ultimele cuvinte rostite de Gilmore, înainte de a fi împuşcat.

*Prima reclamă în care s-a folosit sloganul „Just Do It“ a fost lansată în 1988.

*Chiar dacă n-a mai jucat baschet din 2003, Michael Jordan continuă să fie cel mai bine plătit om sponsorizat de Nike. Potrivit celor de la „Forbes“, americanul încasează 60 de milioane de dolari anual din partea companiei.  

*Ilie Năstase, poreclit „Bufonul din Bucureşti“, a fost primul sportiv profesionist care a semnat un contract de sponsorizare cu Nike. Părţile s-au înţeles în 1972.

*Cel mai mare magazin Nike nu se află în SUA, ci la Londra, pe Oxford Street. Construcţia magazinului de trei etaje a costat 10,5 milioane de lire sterline.

Sport


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri