Chinezii au dat buzna în fotbalul românesc. Două cluburi și-au lipit imaginea de branduri asiatice
0Un gigant din China a bătut palma cu Gică Hagi (60 de ani), patron și antrenor la Farul Constanța. Campioana Superligii din urmă cu două sezoane a semnat cu gigantul chinez Miniso, retailer reprezentat de peste 7.000 de magazine în aproximativ 100 de țări, cu o gamă largă de articole de casă, accesorii și jucării. Înțelegerea este valabilă pentru următorii trei ani.

Compania, înființată în 2013
„Credem în educație și un stil de viață sănătos, iar prin această colaborare ne propunem să sprijinim tinerele talente și să promovăm sportul. Pentru noi nu este doar o sponsorizare, ci o investiție în viitorul sportivilor. Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm împreună pentru a face cu adevărat diferența. Sunt născut în 1988 și știu că, la începutul anilor ’90, domnul Hagi juca la Real Madrid. Nu l-am văzut niciodată pe viu ca jucător, dar am urmărit multe imagini pe YouTube și alte canale și îl pot numi GOAT de România”, a declarat Liang Tailong, CEO al firmei asiatice.
Clubul condus de Gică Hagi este primul din lume cu care firma asiatică încheie un parteneriat. Miniso a fost înființat în anul 2013 și a ajuns la o cifră de afaceri de 1,9 miliarde de dolari. Gică Hagi s-a declarat fericit de parteneriatul cu Miniso.
„Le mulțumim că au încredere în noi! Orice parteneriat pe care-l facem este pentru a sprijini copiii, să-i ajutăm să-și îndeplinească visele, să creăm condiții foarte bune pentru ei. Elita caută întotdeauna pe cei care sunt de elită. Mentalitatea noastră, de când ne-am înființat, este să creăm ceva de calitate și vom căuta mereu parteneri foarte buni, care-și propun lucruri mari. Fotbalul este un segment social important și trebuie susținut”, a spus Hagi.
Campioana, parteneriat cu MG Motor
În iulie 2024, FCSB a început parteneriatul de mobilitate cu MG Motor, firmă chinezească de automobile. FCSB și MG Motor au oficializat colaborarea la sediul Mit Motors International. Mihai Stoica și Elias Charalambous au fost oficialii prezenți la eveniment din partea clubului roș-albastru.
După ce au susținut o conferință de presă de promovare a noului sponsor, Elias și MM Stoica au inspectat mașinile pe care le folosesc acum jucătorii și staff-ul campioanei României.
Elias Charalambous nu a ținut atât de mult la culorile mașinilor și a ales să se urce într-un model de epocă. Tehnicianul celor de la FCSB a inspectat un model MG-MGA din 1960 despre care Charalambous a spus că îi amintește de bunicul său deoarece acesta avea un automobil asemănător.
Firma este deținută de statul chinez
Compania pe care campioana României a ales-o pentru mobilitate este deținută de statul chinez. Noul partener nu le oferă bani celor de la FCSB, ci doar le va pune la dispoziție mașinile construite de companie.
O firmă a statului chinez are în subordine compania MG Motor și a fost declarată în 2019 cel mai mare exportator de automobile din China.
Sponsorul FCSB a vândut în 2023 aproape 850.000 de mașini, iar în 2024, brandul a intrat pe piața din România. MG Motor vinde mașini în 23 de țări din Europa.