Campioni prin gropi şi bălării

0
Publicat:
Ultima actualizare:
România are un velodrom la nivelul anilor ’50! La Dinamo s-au disputat Campionatele  Naţionale în acest weekend, iar cicliştii au avut de luptat şi cu gropile din asfalt
România are un velodrom la nivelul anilor ’50! La Dinamo s-au disputat Campionatele Naţionale în acest weekend, iar cicliştii au avut de luptat şi cu gropile din asfalt

România are un velodrom la nivelul anilor ’50! La Dinamo s-au disputat Campionatele Naţionale în acest weekend, iar cicliştii au avut de luptat şi cu gropile din asfalt.

România este o ţară a tuturor posibilităţilor... proaste! La nici două săptămâni după ce Carol Eduard Novak aducea ţării noastre prima medalie de aur la Jocurile Paralimpice, în probele de ciclism pe velodrom, în Complexul Sportiv Dinamo s-au disputat Naţionalele.

„S-au disputat" este un fel de a spune... Programată iniţial vineri şi sâmbătă, competiţia a fost amânată cu o zi. Motivul? Velodromul Dinamo, singurul din ţară - mai există unul la Craiova, însă pista aceluia este prea îngustă -, nu este acoperit...  Iar pe ploaia de vineri, abia puteai merge pe stradă, printre băltoace, darămite pe bicicletă.

„Cratere" pe pistă, bălării pe lângă

Nici sâmbătă şi duminică sportivii implicaţi în cel mai important concurs intern n-au fost ocoliţi de surprize. Cum velodromul de la Dinamo arată la fel ca în anii '50, poate chiar mai rău, cicliştii au fost nevoiţi să fie atenţi la crăpăturile din pista de beton. Este adevărat că faţă de cum se prezenta prin 2008, acum numărul „craterelor" este mai mic, o mare parte dintre ele fiind acoperite cu ciment din banii personali ai lui Mircea Romaşcanu, acum team manager la echipa din Otopeni. Totuşi, pentru a evita unele accidente, organizatorii au decis să anuleze probele de adiţiune de puncte, pe cât de spectaculoase, pe atât de periculoase.

Secretar general al FR de Ciclism, Vasile Selejan trage nădejdea că guvernanţii vor înţelege că nu pot apărea rezultate deosebite în ciclism fără un velodrom modern. „Noi nu ne permitem să ridicăm unul nou. Din bugetul Federaţiei, mai bine de o şesime se duce pe controlul antidoping. O alta o alocăm Turului României, care va avea ediţia cu numărul 50 în 2013. Noi am fi vrut să trecem la o cursă de două săptămâni, însă nu ne permitem aşa ceva. Oricum, dacă nu am avea ajutorul sponsorilor, nici Turul nu l-am mai putea face!", a spus Selejan.

Locul e vânat pentru ridicarea unui mall

Lipsit de hipodrom, fără o sală polivalentă modernă şi cu un stadion major care nu are pistă de atletism, Bucureştiul este şi una dintre puţinele metropole ce nu dispune nici de un velodrom competitiv. Şi toate acestea deşi cea dintâi pistă ovală de ciclism a fost amenajată în 1895, pe Kiseleff.

În urmă cu opt decenii, în 1930, un alt velodrom, din lemn, s-a ridicat pe locurile unde se află acum Complexul Sportiv Dinamo. Acesta avea să fie reconstruit din beton în 1948, fiind modernizat în 1958.

„Vânat" de mulţi care l-ar dori ca fundaţie de mall, velodromul Dinamo este folosit acum mai mult ca loc de aterizare pentru elicopterele SMURD şi de echipa de rugby Dinamo, ce se antrenează acolo.

Folosit de regizori pentru a ilustra anii '40

Cum pista de la Dinamo a fost proiectată după modelul celei a velodromului Vigorelli din Milano, în 2005 producătorii filmului artistic dedicat vieţii rutierului italian Gino Bartali, câştigător al Turului Franţei în 1938 şi 1947, au tras o serie de cadre pe Dinamo. „Arena seamănă izbitor cu cele pe care a concurat marele campion", au declarat scenariştii.

Ar costa 100 de milioane de euro

Cum primarul Sorin Oprescu anunţa, cu ceva timp în urmă, intenţia Bucureştiului de a candida la organizarea Jocurilor Olimpice de vară, e de ştiut că ridicarea unui velodrom competitiv, fără a mai pune la socoteală arena pentru BMX, ar costa peste 100 de milioane de euro. Arena unde a avut loc competiţia londoneză şi unde Carol Eduard Novak a devenit primul campion paralimpic al României a fost realizată în doi ani. Cu o suprafaţă de 21.700 metri pătraţi, Velodromul Olimpic are o capacitate de 6.000 de locuri, pista sa în lungime de 250 de metri fiind din pin siberian.

CS Otopeni a dominat la seniori

Naţionalele de velodrom au fost dominate la seniori de CS Otopeni, elevii lui Mircea Romașcanu câștigând disputele cu cei de la Dinamo și Petrolul. Iată campionii pe velodrom 2012. Cadeţi: viteză olimpică echipe - CS Olimpia, urmărire echipe - Dinamo București; Juniori: urmărire echipe - Bilal 2000 Constanţa, urmărire individual - Adrian Olteanu (Dinamo); Elite: urmărire individual - Valentin Pleșa (CS Otopeni), urmărire echipe - CS Otopeni, viteză olimpică echipe - CS Otopeni.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite