Ce vedete au cei mai mulţi fani pe Facebook

0
0

Inna, Edward Maya şi Akcent sunt cele mai urmărite celebrităţi române prezente pe faimoasa reţea de socializare. Inna are peste două milioane de fani pe Facebook, de 10 ori mai mulţi decât Edward Maya şi cu 1,5 milioane mai mulţi decât Robert De Niro.

Citiţi şi: Artişti influenţi în era internetului

Patru studenţi, vedete pe internet la doar 20 de ani

Site-ul Facebrands, recent apărut, monitorizează peste 5.000 de conturi de Facebook, ale celor mai importante branduri româneşti, inclusiv ale vedetelor. Românca Inna (24 de ani) a ajuns o vedetă internaţională, cu nenumărate concerte în afara ţării. Nu e de mirare că deţine supremaţia în topul brandurilor româneşti pe Facebook, fiind şi liderul clasamentului general, şi al clasamentului ce conţine alţi cântăreţi şi trupe din România.

Inna are mai mulţi fani care-i urmăresc contul de Facebook decât Robert De Niro (879.000) şi nu mai are foarte mult până s-o ajungă pe vedeta internaţională Christina Aguilera (2,7 milioane de fani). Inna este însă destul de departe de performerii Facebookului, Lady Gaga (26 de milioane de „monştri", aşa cum sunt alintaţi admiratorii de către cântăreaţă) şi Michael Jackson, care n-a fost uitat de cei 27 de milioane de fani.

Un alt cântăreţ român cu succes peste hotare, Edward Maya (prezent în topul Billboard cu piesa „Stereo Love"), se clasează în topul Facebrands la mare depărtare de Inna, dar pe locul secund, cu 208.000 de fani, în ambele topuri, în timp ce trupa Akcent ocupă locul al treilea, cu 201.000 de fani.

Pe conturile vedetelor sunt postate clipuri video, unele oficiale, altele de culise, fotografii, dar şi informaţii utile, biografice sau legate de evenimente care se vor desfăşura. În principiu, pe un cont de Facebook sunt acum stocate şi toate interviurile pe care le dă vedeta, şi toate noutăţile din traiectoria ei profesională.

Comunicare directă cu admiratorii

Edward Maya are 208.000 de fani



La rândul lor, fanii pot posta şi ei instantanee surprinse cu cei pe care-i admiră sau clipuri filmate la diverse evenimente. Ionuţ Oprea, managerul agenţiei de comunicare Standout, cea care a lansat Facebrands.ro, spune că „vedetele pot folosi paginile de Facebook pentru a-şi crea o comunitate de fani, cu care să poată comunica direct".

Desigur, la cât de ocupate sunt vedetele din România, există oameni specializaţi pe acest domeniu nou-apărut, care le pot gestiona conturile. „Cred că există multe vedete care folosesc persoane specializate pentru a le gestiona pagina, în acelaşi timp, cred că sunt şi câteva care îşi gestionează singure paginile", explică Oprea, care adaugă şi că, momentan, nu există informaţii statistice legate de celebrităţile care se ocupă singure cu comunicarea lor pe Facebook.

O unealtă utilă

image

Guess Who are 68.000 de fani



Un cont de Facebook este foarte folositor pentru un artist sau o trupă, chiar dacă foarte puţini îşi administrează singuri postările. Cristina Chipurici se ocupă de conturile unor artişti precum Guess Who (locul 6 în topul vedetelor cu cei mai mulţi fani, aproape 70.000) şi Andreea Bănică (27.000 de fani), ea fiind responsabilă în trecut şi pentru contul Innei de pe reţeaua de socializare. Ea explică ce fel de avantaje pot avea vedetele de pe urma prezenţei pe Facebook.

„Cele mai multe vizualizări la videoclipurile postate pe YouTube vin de pe Facebook. Clipul «Manifest» al lui Guess Who, de exemplu, are deja trei milioane de vizualizări pe YouTube, deşi abia a fost lansat la televiziunile de profil", spune Chipurici. Nu numai atât. După ce s-a anunţat pe Facebook că se caută figuranţi pentru acelaşi videoclip, în jur de 100 de fani au apărut a doua zi la filmări.

Un alt avantaj al reţelei de socializare este contactul direct pe care-l au muzicienii cu cei care-i admiră, dar şi anunţul unei surprize îi face pe fani să aştepte cu nerăbdare dezvăluirea ei. Facebook îi ajută şi să afle când sunt concertele celor pe care-i urmăresc sau dacă aceste spectacole s-au anulat.

Din nefericire, în prezent doar câteva dintre vedetele din România au învăţat cum să se folosească de Facebook ca unealtă de promovare. „Sunt foarte puţini care conştientizează cât de utilă poate fi. Momentan este mai mult o modă printre vedetele din România", mai spune Chipurici.

"Vedetele pot folosi paginile de Facebook pentru a-şi crea o comunitate de fani, cu care să poată comunica direct."
Ionuţ Oprea
manager Facebrands

"Sunt foarte puţini care conştientizează cât de util poate fi Facebook. Momentan este mai mult o modă printre vedetele din România."
Cristina Chipurici
administrator conturi vedete

Top 10 al vedetelor pe Facebook

1. Inna: 2.020.000 de fani
2. Edward Maya: 208.000 de fani
3. Akcent: 201.500 de fani
4. Mircea Badea: 106.000 de fani
5. Smiley: 95.700 de fani
6. Guess Who: 68.600 de fani
7. B.U.G Mafia: 57.800 de fani
8. Paraziţii: 55.900 de fani
9. Gheorghe Dinică: 54.800 de fani
10. Dan Puric: 51.000 de fani

image
Vedete


Ultimele știri
Cele mai citite