Mihai Călin: „De multe ori idealizăm trecutul. Şi înainte se întâmplau lucruri groaznice, la nivel politic şi social“
0Actorul Mihai Călin revine în televiziune cu o emisiune de cultură generală, „Norocul îţi bate la uşă“, iar prima ediţie va fi difuzată sâmbătă, 25 octombrie, la Kanal D, de la ora 21.30. Rememorând perioada în care a debutat pe sticlă, cu „Ştii şi câştigi“, Călin spune că televiziunea s-a schimbat foarte mult în ultimele două decenii, nu neapărat în bine, dar că nici trecutul nu trebuie idealizat.
„Adevărul“: Cât de mult s-a schimbat şi din ce puncte de vedere crezi că s-a schimbat televiziunea în 18 ani, în perioadă această de la „Ştii şi câştigi“ până la „Norocul îţi bate la uşă“?
Mihai Călin: Nu sunt un bun observator al televiziunii. Nu am urmărit acest lucru ca un critic, ca un critic de film, să zicem, sau ca un critic de teatru, care urmăreşte fenomenul ani de zile şi este şi un bun cunoscător. Observaţia generală este aceea pe care o face toată lumea: într-un fel, s-a schimbat televiziunea, concurenţa este mult mai aprigă şi mai sălbatică, se face orice pentru audienţă, ceea ce este firesc, pentru că audienţă vrea toată lumea, deci şi bani. Erau vremuri mai... nu ştiu dacă mai decente, de multe ori idealizăm trecutul, nu erau decente nici acelea, pentru că se întâmplau lucruri groaznice la nivel politic şi social, tot felul de convulsii... Dar parcă într-adevăr este mai multă grosolănie acum.
O bună parte a publicului din România stă prost la capitolul educaţie, cum crezi că vor primi oamenii de rând, care în ultimii ani au fost bombardaţi cu subiecte de cancan şi vedete de carton, o emisiune de cultură generală?
Emisiunea pe care o prezint la Kanal D este o combinaţie de reality-show şi quiz show (emsiune de cultură generală – n.r.). Punem întrebări din domenii diferite, din entertainment, de fapt divers chiar. Nu este o emisiune în care să intrăm chiar în subiecte „înalte“ de cultură generală. La prima vedere, răspunsurile la întrebări sunt banale, dar reuşesc să pună în dificultate oamenii tocmai din acest motiv. Punem întrebări care ţin de informaţii pe care le poţi află întâmplător, citind un ziar.
S-a schimbat televiziunea, concurenţa este mult mai aprigă şi mai sălbatică, se face orice pentru audienţă, ceea ce este firesc, pentru că audienţă vrea toată lumea, deci şi bani.
Participi şi tu la realizarea întrebărilor pentru concurenţi?
Nu, dar mă documentez şi trebuie să le ştiu înainte, iar dacă am dubii, mai cer o verificare sau o explicaţie, că să ştiu şi eu bine despre ce este vorba.
Vor exista şi întrebări-capcană?
Da, pot există întrebări care să fie mai dificile decât par la prima vedere. Sunt convins că telespectatorii vor intra şi ei în joc, vor dori să îşi dovedească faptul că ştiu răspunsurile la întrebări.
Participanţii vor fi aleşi în urmă unui test rapid pe stradă. V-aţi stabilit un anume tipar de concurenţi sau veţi aborda pe oricine?
Abordăm orice tipar. De fapt, asta şi urmărim. Căutăm studenţi, pensionari, femei, bărbaţi, vrem să „atingem“ cât mai multe categorii sociale.