Forbes: Cine se mai uită seară de seară la Antena 3. Românii de peste 65 de ani domină audienţa. Care este procentul tinerilor
0Jumătate dintre românii care urmăresc seară de seară Antena 3 au vârste de peste 65 de ani, iar dintre televiziunile de ştiri, postul Intact are cel mai scăzut număr de telespectatori tineri, potrivit unei analize publicate de Forbes.
În perioada 1 ianuarie-22 februarie 2019, Antena 3 a avut o audienţă medie naţională de 382.000 de telespectatori pe minut în prime-time (interval de maximă audienţă, 19.00-24.00). Aproximativ 49% din această cifră este format din persoane cu vârste de peste 65 de ani, rezultă dintr-o analiză realizată de România TV este lider pe segmentul 65+, cu un procent de 57,4%.
Grupa de vârstă 55–64 de ani deţine o cotă de 32,9% din audienţa naţională a canalului Antena 3, cea mai mare pondere în ceea ce priveşte televiziunile de ştiri, peste România TV (24,3%), Realitatea TV (24,6%) şi TVR 1 (27,4%).
Antena 3 nu stă deloc bine în ceea ce priveşte telespectatorii tineri: grupa de vârstă 18–24 de ani este prezentă în proporţie de 1,1%, în timp ce privitorii din categoria 25–34 de ani deţine o pondere de doar 0,9%. În total, persoanele cu vârste între 18 şi 44 de ani sunt în proporţie de 5,6% la Antena 3, cea mai mică cifră de pe nişa ştirilor - România TV (7,6%), Realitatea TV (14,5%), B1 TV (13%) şi Digi 24 (22,8%).
Tot din analiza Forbes aflăm că aproape o treime (29,4%) din audienţa în prime-time a Antenei 3 este formată din telespectatori cu studii superioare, o cifră mai mare decât la România TV (20,4%). Targetul cu studii primare este în proporţie de 17,7%, iar cel cu studii medii are o cotă de 52,3%.
În plus, Antena 3 este postul cu cel mai numeros public feminin (54,4%) de pe nişa staţiilor de ştiri.