Dan C. Mihăilescu redevine „omul care aduce cartea“, cu susţinerea eMag

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scriitorul, criticul şi istoricul literat Dan C. Mihăilescu (61 de ani) urmează să prezinte o nouă variantă a emisiunii cu care s-a consacrat, de data aceasta cu susţinerea unei companii puternice de pe piaţa din România.

Dan C. Mihăilescu urmează să îşi relanseze emisiunea, cu susţinerea eMag, într-un eveniment care va avea loc la sfârşitul acestei săptămâni, anunţă paginademedia.ro. Potrivit unui anunţ trimis de agenţia care se ocupă de eveniment, „Dan C. Mihailescu întoarce pagina spre o nouă emisiune“. Fără alte detalii, anunţul nu precizează unde va rula noua emisiune, noul format urmând să fie prezentat detaliat de către Dan C. Mihăilescu şi Iulian Stanciu, CEO eMag.

Recent, conducerea TVR a purtat discuţii cu Dan C. Mihăilescu, după ce a încheiat un contract de colaborare pe o durată de trei luni cu Doina Gradea, fost director al Pro TV International.

Dan C. Mihăilescu şi despărţirea de Pro TV

Emisiunea „Omul care aduce cartea“ a fost scoasă din grila Pro TV, ultima ediţie fiind difuzată pe 31 decembrie 2015. După 15 ani, conducerea Pro TV a decis să pună punct colaborării cu Dan C. Mihăilescu, după cum acesta a anunţat prin intermediul unui text publicat pe blogul personal: „Vineri, 4 decembrie 2015, orele 11.20 AM, în biroul doamnei Gabriela Popescu, directorul Ştirilor Pro TV, s-a petrecut - cu graţie amicală, comprehensiune ludic-reciprocă şi suavă resemnare de ambele părţi - decesul emisiunii «Omul care aduce cartea» (ianuarie 2000 - ianuarie 2016)“.

Dan C. Mihăilescu sublinia atunci că nu are „niciun motiv de ranchiună“: „Mi se pare justificată decizia conducerii Pro TV de a curma existenţa unei emisiuni care nu aduce niciun beneficiu financiar postului, indiferent de prestigiul simbolic aferent. Este o lege aspră, infinit discutabilă, dar, prin aceasta, nu mai puţin acceptabilă“. Totodată, criticul afirma că nu va discredita niciodată, sub nicio formă, conducerea Pro TV pentru încetarea colaborării: „Pro TV a iniţiat-o, Pro TV m-a extras din hibernarea scriitoricească, astfel încât Pro TV avea tot dreptul să pună capăt acestui lux cultural excesiv în peisajul mediatic al «vicleimului valah», ca să folosesc o formulă dragă «conului Costică Argetoianu»“.

Discuţii despre sponsorizarea editorială

Dan C. Mihăilescu a mai spus că sponsorizarea editorială a reprezentat o chestiune despre care a discutat cu conducerea postului, însă, tot el spune că, a resimţit această idee ca o „imixtiune ori ca o presiune asupra opţiunilor realizatorului“.

„După premiul CNA din 2003, au urmat dilemele privind sponsorizarea editorială («editurile îşi fac reclamă şi vând prin noi, iar noi nu câştigăm nimic»), propunerile lucrative («de acord să prezentăm cărţi deştepte pe ecran, însă ele ar trebui neapărat dublate de titluri frivol-motivaţionale pe burtieră, astfel încât să slujim toate categoriile de cititori»), impulsurile de bun simţ economic, dar iritante şi, oricum, inadecvate din unghiul, strict subiectiv, al prezentatorului (emisiunea să fie finanţată de Asociaţia Editorilor din România, de Uniunea Scriitorilor, Ministerul Culturii, Ministerul Învăţământului, sau APLER, ori să fie cumpărată şi redifuzată de Diverta, de lanţurile Humanitas, Cărtureşti etc). Am resimţit dintotdeauna orice idee de sponsorizare ca o imixtiune, ori ca o presiune, directă sau indirectă, asupra opţiunilor realizatorului. Or, în aceşti 15 ani cu aproximativ 3500 titluri prezentate, nimeni nu mi-a impus vreodată lectura şi etalarea pe ecran a vreunei cărţi!“, se mai arată în textul semnat de Mihăilescu. Acesta a mai precizat că şefa Ştirilor Pro TV a lăsat deschisă orice cale de revenire, cu condiţia găsirii „unei surse credibile şi «cu blazon» de sponsorizare, de talia BNR, BOR, British Council şi altele asemenea. Ceea ce, pe unul nedotat socialmente şi financiar ca mine, îl depăşeşte în chip flagrant“.

Emisiunea lui Dan C. Mihăilescu de la Pro TV era urmărită în medie de 400.000 de telespectatori pe minut, la nivelul întregii ţări, arată Petre Barbu într-o analiză pentru Forbes. Cifra reprezintă media emisiunilor cu Dan C. Mihăilescu difuzate de Pro TV în perioada 1 ianuarie - 4 decembrie 2015. Acelaşi analist scrie că, în acelaşi interval, la oraşe, emisiunea avea o medie de 222.000 de telespectatori pe minute, adică rating de 2,2 puncte.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite