CNA trage de urechi televiziunile după relatările alarmiste despre coronavirus şi lansează un ghid de urmat în perioada stării de urgenţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Antena 3 a acţionat iresponsabil şi a afişat burtiere alarmiste după anunţul că România va intra în stare de urgenţă Captură video ActiveWatch
Antena 3 a acţionat iresponsabil şi a afişat burtiere alarmiste după anunţul că România va intra în stare de urgenţă Captură video ActiveWatch

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) s-a întrunit, pe 16 martie, într-o şedinţă extraordinară şi a lansat un ghid de instrucţiuni pe care toate instituţiile media trebuie să le adopte pe timpul stării de urgenţă declanşată din cauza pandemiei de coronavirus.

Concret, CNA face apel la jurnalişti să-şi facă meseria în mod profesionist şi să pună mai presus de orice interesul public, şi nu cifrele de rating.

Decizia forului vine pe fondul mai multor relatări exagerate şi dezinformări făcute de unele posturi de ştiri. Antena 3 a dat dovadă de iresponsabilitate afişând pe post o serie de burtiere alarmiste cu privire la starea de urgenţă generată de coronavirus. În plus, România TV a difuzat imagini fără verificare cu un „suspect de coronavirus fugărit de medici“, filmare care ulterior s-a dovedit a fi o farsă.

În acest context, CNA a transmis că toate televiziunile şi posturile de radio au următoarele obligaţii:

să difuzeze decretul de instituire a stării de urgenţă în cel mult două ore de la semnare şi repetat în primele 24 de ore de la instituirea stării de urgenţă;

să difuzeze integral şi cu prioritate informaţiile şi comunicatele oficiale ale Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă şi ale celorlalte autorităţilor publice implicate în gestionarea stării de urgenţă;

să aplice cu celeritate măsurile dispuse de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, de Consiliul Naţional al Audiovizualului, precum şi de alte autorităţi publice competente;

difuzeze informaţii preluate din surse oficiale şi surse de încredere, naţionale şi internaţionale, astfel încât să combată ştirile false apărute pe reţelele de socializare; să verifice orice informaţii legate, direct sau indirect, de subiectul coronavirus;

să redacteze cu rigoare şi acurateţe informaţiile şi să evite senzaţionalul, pentru a nu stârni latura emoţională şi a nu crea confuzie şi panică în rândul cetăţenilor;

să respecte regulile deontologice şi să acorde o atenţie deosebită fiecărui mesaj diseminat, astfel încât să nu fie stimulată latura emoţională, panica şi nesiguranţă în rândul cetăţenilor.

Regulile emise de CNA au intrat în vigoare pe 16 martie şi se aplică pe toată perioada instituirii stării de urgenţă

De altfel, audienţele posturilor de ştiri au bubuit odată cu epidemia de coronavirus. România TV, Antena 3 şi Digi24 au dat cele mai urmărite talk-show-uri, pe 11 martie, în prima zi cu şcolile închise. 

 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite