Comportamentele bizare ale fanilor înrăiţi ai serialului „Game of Thrones“
0Fanii aşteaptă cu nerăbdare apariţia celui de-al treilea sezon al serialului american „Game of Thrones“/„Urzeala tronurilor“, iar comportamentul acestora este aproape la fel de interesant ca acţiunea filmului, remarcă jurnaliştii britanici de la BBC.
Serialul prezintă povestea a şapte familii ce se luptă pentru obţinerea tronului într-o lume dominată de lupi, dragoni şi duşmănii shakespeariene. Deşi cei mai mulţi dintre actori sunt britanici care utilizează un limbaj regional, iar multe dintre filmări au avut loc în Irlanda de Nord, serialul s-a bucurat de un succes enorm în Statele Unite. Aproximativ patru milioane de americani au urmărit seriile difuzate de HBO, iar mult mai mulţi au descărcat de pe internet cel puţin un episod anul trecut, „Game of Thrones “ devenind cel mai piratat serial al anului 2012.
Pasiunea şi devotamentul extrem al fanilor a condus la crearea unui fenomen ce a depăşit alte producţii rivale extrem de populare, precum „The Sopranos“ sau „Lost“, care au avut amândouă mai mult de zece milioane de telespectatori.
Activismul fanilor poate fi observat şi pe site-uri de handmade precum Etsy sau Folsky. Un fan a postat zece dintre cele mai ciudate obiecte inspirate de serial, iar pe alte site-uri se vând replici ale ouălor de dragon.
„Numele meu este Bryony şi sunt dependentă de „Game of Thrones “. Ziua trecută mi-am descărcat pe iPad o hartă a Westeros. Am început să-i spun iubitului meu „soare şi stele“. Recent, am intrat într-o competiţie pentru a câştiga coroana purtată de Robert Baratheon“, a scris anul trecut jurnalista Bryony Gordon de la „Daily Telegraph“.
Mai mult decât atât, co-fondatorul reţelei de socializare Facebook, Mark Zuckerberg, a organizat o ieşire la grătar cu tema „Game of Thrones“, unde au a fost servită capră şi părţi de animale mai puţin cunoscute.
Există o creştere a numărului persoanelor ce călătoresc în locurile în care au avut loc filmările serialului adaptat după cartea scriitorului american George RR Martin.
Fanul Alex Chen, absolvent al şcolii de afaceri din New York, a recreat scene din show pe site-ul său web.
„Am vrut să trec în revistă întreaga serie, scenele cele mai frapante, personajele diferite şi lumea pe care au creat-o. Consider că este expresiv. Încerc să trezesc acelaşi sentiment pe care-l dobândeşti prin vizionarea serialului sau prin lecturarea cărţii“, a declarat el pentru BBC.
Unii au ajuns până în punctul în care au preluat numele personajelor. La una dintre sesiunile de autografe acordate de George Martin, un cuplu l-a rugat pe scriitor să facă o fotografie alături de fiica lor Daenerys, numită după deţinătoarea dragonilor Daenerys Targaryen din „Urzeala tronurilor“, a relatat „New Yorker“.
Pentru alţii, serialul a dus la crearea unui întreprinderi comerciale, deşi scopul nu este neapărat acela de a produce bani. De exemplu, Ashley, tatuatoare din Cleveland, vinde eşarfe ce au forma unui vârcolac, simbolul şi protectorul Casei Stark. Este o muncă făcută din pasiune. Îi ia o săptămână pentru confecţionarea fiecărei eşarfe, pe care o vinde la preţul de 90 de dolari.
Vestea că HBO a fost pe cale de a vinde cu 30.000 de dolari o replică a unui tron de fier , l-a determinat pe Brent Sheen, un profesor din Calgary, Canada, să vină cu propria alternativă care să implice un buget mai redus.
El a transformat toaletele în tronuri, de vara trecută comercializând aproximativ 300 de astfel de creaţii. „Lucrurile cu care am cel mai mare succes sunt acelea care fac pe cineva să simtă că face parte din show“, a explicat el.
La convenţia benzilor desenate din Belfast, fanii au venit îmbrăcaţi în costume, au discutat despre serial şi a avut loc şi un tur pentru vizitarea locaţiilor locurilor cheie ale producţiei.
„Principalul motiv pentru care-l iubesc aşa mult este pentru că e atât de masiv, iar puţine lucruri mai sunt masive. Acum toate sunt ieftine, instantanee sau tranzitorii“, a conchis pentru BBC Harriet Walker, jurnalist de modă care a recunoscut că, pentru ea, producţia reprezintă o obsesie.