Nouă alimente care diminuează nivelul de stres

Nouă alimente care diminuează nivelul de stres

Legumele și fructele te scapă de stres.   Foto:shuterstock

O prezență atât de constantă în activitățile noastre zilnice, stresul a ajuns să fie perceput ca un mod de viață. Uneori, un nivel moderat de stres se poate dovedi un important factor motivațional, dar are și  efectele sale negative: persoanele care trăiesc sub un stres continuu sunt mult mai vulnerabile la boli și infecții și pierd controlul asupra stării lor de spirit.


Există, însă, câteva moduri prin care putem contracara aceste efecte negative, iar una dintre cele mai eficiente metode constă în alegerea acelor alimente care sporesc rezistența organismului la stres. Iată câteva alimente care ar trebui să se regăsească în dieta noastră, pentru a trece mai ușor peste situațiile stresante.

Portocale
Un studiu german a descoprit că vitamina C ajută la reducerea stresului , a tensiunii arteriale și a revenirii la nivelul normal de cortizon după o situație stresantă. Vitamina C estecunoscută și pentru stimularea sistemului imunitar.

Cartofii dulci
Cartofii dulci pot fi eficienți în reducerea stresului, deoarece pot satisface nevoia de carbohidrați si dulciuri, care se manifestă în situațiile stresante. Ei sunt bogați în beta caroten şi alte vitamine, iar fibrele  ajută organismul să proceseze carbohidrații într-un mod lent şi constant.

Caise confiate
Acestea sunt bogate în magneziu, care acționează împotriva stresului precum și un relaxant muscular natural.

Migdale, fistic și nuci
Migdalele sunt pline de vitaminele B și E, care ajută la stimularea sistemului imunitar, iar nucile şi fisticul ajută la scăderea tensiunii arteriale.

Carnea de curcan
Aceasta conține un aminoacid numit Triptofan, care declanșează eliberarea de serotonină (hormonul responsabil de starea de bine, de calm din organismul nostru). Triptofanul are efect calmant. Acesta este motivul pentru care mulți dintre cei care consumă curcan se simt mair elaxați sau chair obosiți.

Spanacul
Lipsa magneziului din organism poate provoca dureri de cap, migrene și un sentiment de oboseală. O cana de spanac asigură 40% din necesarul zilnic de magneziu.

Somonul
Dietele bogate în Omega3 și acizi grași protejează împotriva bolilor de inimă și menține stresul sub control.

Avocado
Grăsimile mononesaturate şi de potasiu din fructele de avocado ajută la scăderea tensiunii arteriale.  Institutul Național American de Inimă, Plămâni și Sânge spune că una dintre cele mai bune metode pentru scăderea tensiunii arteriale este să consumi alimente care să conțină necesarul de potasiu pentru organism. Potasiul se regăsește în fructele de avocado și în banane.

Legumele verzi
Broccoli, varza și alte legume de culoare verde închis sunt foarte bogate în vitamine care ajută la refacerea organismului în momente de stres.

Mai multe metode de îndepărtare a stresului
-    Exerciții fizice regulate
-    Un shake energizant de dimineață
-    Mese mici pe parcursul zilei, care ajută la menținerea  unui nivel stabil al zahărului din sânge. Atunci când acesta este scăzut, energia mentală, fizică și emoţională scade și astfel, creşte nivelul de stres.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: