Premieră în România: sute de mii de euro recuperate în favoarea românilor, în doar 6 luni, prin efortul ANPC

0
Publicat:

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin direcția Centrul European al Consumatorilor, a recuperat, doar în prima jumătate a anului, suma de 225.000 de euro în favoarea românilor nemulțumiți de servicii și produse, o creștere este de 62% față de 2023. În topul clasamentului sunt serviciile de transport aerian.

Cele mai multe solicitări de recuperare sunt legate de serviciile de transport aerian Foto: Pixabay
Cele mai multe solicitări de recuperare sunt legate de serviciile de transport aerian Foto: Pixabay

Acțiunea face parte din angajamentul Guvernului Ciolacu de a proteja interesele și banii românilor.

Problemele legate de transportul aerian conduc în topul reclamațiilor către ANPC

În perioada ianuarie-iunie 2024, ECC Romania a instrumentat peste 3.200 de solicitări sosite de la consumatori români și circa 140 de solicitări de la consumatori din alte state membre ale UE.

Faţă de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări”, arată ECC România.

Dintre reclamații, 31% au vizat transporturile, inclusiv transportul aerian, rutier, feroviar, naval și închirierile auto, 22% au fost legate de îmbrăcăminte și încălțăminte, 13% au implicat diverse produse și servicii, precum servicii financiare, obiecte de uz personal (ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire) și alte servicii, 13% au fost legate de mobilier, echipamente pentru gospodărie și întreținerea de rutină a gospodăriei, incluzând electrocasnice și mobilier, 7% au fost legate de recreație și cultură, incluzând electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte și muzee.

Potrivit datelor ECC România, în acelaşi timp, se observă o creştere uşoară la sesizările primite în urma achiziţiei online de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă şi echipamente de gospodărie. Tot față de prima jumătate a anului 2023, s-a înregistrat o scădere de circa 20% a ponderii reclamaţiilor din domeniul recreaţie şi cultură.

ECC România oferă servicii gratuite consumatorilor și face parte din rețeaua ECC-Net, care acoperă 27 de țări UE, Islanda și Norvegia.

România alege

Disclaimer:

“România alege" gǎzduieşte articole prin care partidele si politicienii care candideazǎ la alegerile din 2024 îşi expun viziunile şi soluțiile pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntǎ societatea româneascǎ. Autorii îşi asumǎ integral rǎspunderea pentru conținutul acestora, precum și eventualele consecințe.

Redacția Adevǎrul nu îşi asumǎ conținutul acestor materiale, nefiind implicatǎ in niciun fel in redactarea lor.

Top articole

Partenerii noștri




Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite