Suma consistentă primită de o firmă controlată de Matei Păun din donațiile de campanie ale lui Nicușor Dan
0Nicușor Dan, candidat independent la alegerile prezidențiale, a cheltuit jumătate dintre donațiile primite de la cetățeni cu o firmă controlată de omul de afaceri Matei Păun, considerat ca fiind sfătuitorul său.

Aproape 50% dintre donațiile primite de primarul general al Capitalei de la cetățeni pentru precampania electorală de la alegerile prezidențiale au fost cheltuite pe facturi emise de compania Getica OOH SRL, controlată de Matei Păun, potrivit Newsweek România.
Astfel, staff-ul de campanie al lui Nicușor Dan a decis ca acesta să își facă reclamă în precampania pe panourile exterioare deținute numai de această companie, potrivit sursei citate. În perioada 26 februarie-31 martie 2025, Getica OOH SRL a emis 20 de facturi către staff-ul de campanie în valoare totală de 1.091.614,66 lei lei (aproximativ 200.000 Euro). Conform propriilor declarații, Nicușor Dan primise, până la 1 aprilie, 2,8 milioane lei de la 8.848 de donatori.
Conform legii finanțării partidelor politice și a candidaților la funcții în statul român, aceștia sunt obligați să își declare doar veniturile și cheltuielile făcute în campania electorală, dar nu și pe cele din precampania electorală.
Din analiza acestor facturi reiese că Matei Păun, considerat consilierul informal al lui Nicușor Dan, a facturat prețuri de 3-4 ori mai mici acestuia față de cele cerute unor clienți comerciali. Newsweek a publicat mai multe facturi emise de către compania Getica OOH către candidatul Nicușor Dan, dar și către alți agenți economici.
Conform facturii GTK0026372 emisă în data de 26.02.2025 de către compania Getica OOH SLR către cumpărător Dan Nicușor-Daniel au fost facturate cu o valoare totală de 159,15 lei utilizarea spațiu publicitar în Sibiu, backlit 3,2x2,4 și cu 181,48 utilizare spațiu publicitar în Iași pentru un panou cu aceleași dimensiuni.
De asemenea, conform facturii nr. GTK002…, care a fost emisă în data de 20.03.2025 către o companie comercială pentru două panouri similare cu aceleași dimensiuni în Sibiu și Iași, au fost facturate cu o valoare de 1371,31 pentru două panouri, adică 685,65 lei pe panou.
Rezultă de aici diferențe uriașe între prețurile plătite de Nicușor Dan către compania care ar fi controlată de Matei Păun față de prețurile pe care această societate le facturează către alți clienți comerciali.
Exemple asemănătoare se regăsesc și pentru alte localități, cât și către alți clienți comerciali față de cele oferite lui Nicușor Dan.
Candidatul independent la alegerile prezidențiale spunea, recent, că s-a văzut de trei ori în 4 ani cu Matei Păun. S-a descoperit, însă, că cel puțin trei astfel de întâlniri au avut loc doar în ultimele luni.