SONDAJ Flash Data: Simion și Crin Antonescu, favoriți să intre în turul doi
0Liderul AUR, George Simion și candidatul coaliției de guvernare, Crin Antonescu, sunt favoriți să intre în turul doi al alegerilor prezidențiale din luna mai, urmați la distanță mică de Nicușor Dan, potrivit ultimului sondaj realizat de Flash Data.

Întrebați dacă România se îndreaptă într-o direcție bună sau într-o direcție greșită, 63% dintre participanți consideră că România se îndreaptă într-o direcție greșită, în timp ce 23% cred că țara se îndreaptă într-o direcție bună. Nu au răspuns 14% dintre participanți.
De asemenea, participanții au mai fost întrebați cu ce partid sau alianță vor vota duminică, 4 mai.
Potrivit rezultatelor, AUR ar fi cel mai votat pardit, în proporție de 26%, urmat de PSD (19%), PNL (15%), USR (9%), POT (4%), UDMR (3%) și S.O.S (2%). Nu în ultimul rând, 8,5% ar vota cu alte partide sau alianțe, 9,5% sunt nehotărâți iar 4% nu au răspuns.
Crin Antonescu, favorit să câștige turul doi
Întrebați cu cine ar vota în primul tur, 29% dintre respondenți l-au ales pe George Simion, 26% pe Crin Antonescu, urmați de Nicușor Dan (23%), Victor Ponta (8%), Elena Lasconi (7,5%), Lavinia Șandru (2,1%), Daniel Funeriu (1,2%) și Cristian Terheș (0,2%). Restul de 2% au declarat că nu sunt hotărâți, iar 1% dintre participanți nu au răspuns.
Dacă în turul doi s-ar confrunta Crin Antonescu și George Simion, candidatul coaliției PSD-PNL-UDMR ar obține 46%, iar Simion 42% din voturi.
În confruntarea dintre Nicușor Dan și George Simion, ar câștiga liderul AUR cu 45,5%.
Dacă în turul al doilea al alegerilor prezidențiale s-ar confrunta Crin Antonescu și Nicușor Dan, ar câștiga candidatul coaliției, cu 48%.
Dintre Crin Antonescu și Victor Ponta, votanții l-ar alege pe Crin Antonescu, cu 52% dintre opțiuni.
Nu în ultimul rând, între Nicușor Dan și Victor Ponta, cei mai mulți alegători ar opta pentru primarul Capitalei, cu 48% dintre voturi.
Cum a fost realizat sondajul
Pagina web a firmei care a realizat sondajul indică faptul că „FlashData este un instrument de cercetare de piață bazat pe inteligență artificială care măsoară opinii și comportamente în timp real. Călătorește prin rețelele sociale și adună, clasifică, localizează, extrage și ierarhizează informații despre: Convingeri, Preferințe, Tendințe, Dorințe, Percepții, Sentimente, Opinii”.
Echipa Flashdata este formată din Cristian Roșu, copywriter, media analist și consultant în comunicare și marketing, Marin Burcea, sociolog și conferențiar universitar la Facultatea de Afaceri și Administrație, Universitatea din București, Cristian Dițoiu, expert în campanii de performance pe Google, Facebook, TikTok, Linkedin, și David Constantin, licențiat în Energetică și tehnologii informatice.