SURSE. PSD vrea să propună în Coaliție introducerea unei taxe pentru casele de tip self-service din supermaketuri
0Surse din PSD au declarat pentru „Adevărul” că formațiunea politică vrea să propună în cadrul discuțiilor din Coaliție introducerea unei taxe suplimentare pentru casele de tip self-service.

Decizia vine în urma izbucnirii unui scandal în spațiul public, în care este implicat lanțul de magazine Auchan, după ce retailerul a decis să renunțe la casieri și să păstreze doar casele de marcat de tip self-service.
Surse din PSD au explicat pentru Adevărul că liderii formațiunii politice vor propune introducerea unei noi taxe în ședința Coaliției de marți, 7 martie.
Potrivit surselor citate, este vorba despre o taxă care ar urma să fie impusă supermarketurilor care introduc casele de marcat tip self-service, urmând ca
Prin introducerea taxei, lanțurile de magazine ar putea plăti taxe aferente unui salariu minim, pentru aceste case de marcat.
Potrivit surselor citate, PSD ar avea în vedere și introducerea unor de bonusuri pentru clienții care folosesc astfel de sisteme, acestea urmând să fie reprezentate de restituirea la casă a unui procent din suma cheltuită, pe model european.
Scandal pe tema caselor de marcat de tip self-pay
Anunțul lanțului de magazine a data naștere la o serie de reacții. La nemulțumirile clienților legate de desființarea casierilor, Auchan a precizat că „toți angajații din zona caselor de marcat evoluează spre o nouă meserie, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților“.
Mai mult, oamenii chiar au subliniat absența unor bonusuri, despre spun că ar trebui să se regăsească pentru abordarea unor astfel de metode.
„O să ajungem să le și aranjăm tot noi produsele la raft“
„În mod normal eliminarea asta ar trebui să fie alături de o reducere automată, un discount de 10% la final pe bon, că oricum tu scanezi tot, dar supermarketurile au și mărit prețurile în nesimțire, acum taie și din costuri cu personalul, nu ar trebui să rămână la fel prețurile", a comentat un alt utilizator.
Un alt client a precizat că în situația actuală clienții vor ajunge să facă treaba casierilor. „E plină țară de hipermarketuri din 300 în 300 de metri, înseamnă că România e țară profitabilă pentru ei. Atunci să pună mâna să și plătească niște casieri. Pe trendul asta o să ajungem să le și aranjăm tot noi produsele la raft, eventual să dăm și cu mătura la final de tură", a susținut clientul.
O altă reacție negativă a venit din partea lui Marian Godină, unul dintre cei mai cunoscuți polițiști din mediul online, care a afirmat că așteaptă „să apară restaurantele în care mergi în spate să-ți faci o omletă, iar la final te duci cu farfuria să o speli”, atrăgând atenția asupra celor care lucrau pe posturile de casieri.
În urma postării, Auchan a transmis că angajații de la casele de marcat au rămas în magazine. „Toți colegii noștri casieri sunt în continuare angajați și prezenți în magazin, disponibili să ofere suport în scanarea produselor. Odată cu implementarea noului sistem de case, meseria de casier evoluează de la activități de rutină tehnică către activități de relaționare, acompaniere și consiliere clienți. Astfel, colegii noștri din zona caselor rămân la dispoziția oricărui client care are nevoie de ajutorul lor și nicio persoană nu a fost disponibilizată”, a transmis Auchan.