Biroul permanent al Camerei Deputaților aprobă procedura de vot electronic hibrid

0
Publicat:

Biroul permanent al Camerei Deputaților a aprobat, luni, 3 februarie, procedura prin care parlamentarii vor putea vota electronic hibrid la distanță, utilizând tabletele furnizate de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

FOTO Inquam
FOTO Inquam

Conform memorandumului aprobat, această procedură va fi utilizată în situații excepționale, precum epidemii, pandemii, fenomene naturale extreme, cutremure, acte de terorism sau alte circumstanțe care împiedică prezența fizică a deputaților la sediul Camerei. „În aceste situații apare drept oportună și necesară aprobarea folosirii unei modalități de exprimare a votului prin mijloace electronice, care să permită folosirea simultană a sistemului electronic din sala de plen (cu cartele) și a celui electronic la distanță cu tablete STS (sistem folosit și în cursul legislaturii trecute), denumit (...) vot electronic hibrid”, se precizează în document.

Pentru implementarea acestei măsuri, parlamentarii au primit kit-uri mobile constând în terminale informatice echipate cu software, furnizate de Serviciului de Telecomunicații Speciale. Pe durata sesiunii de vot electronic hibrid, deputații prezenți în sala de plen își vor putea exprima opțiunea de vot prin cartele introduse în consola de vot, conform regulamentului Camerei Deputaților.

Deputații care nu sunt prezenți în sala de plen își vor exprima opțiunea de vot prin intermediul aplicației „Vot electronic” instalată pe tabletele puse la dispoziție de STS, în acest caz audierea lucrărilor plenului și participarea la dezbateri făcându-se exclusiv prin intermediul aplicației „Audio conferință” instalată pe tabletele puse la dispoziție de STS. Rezultatele provenite din ambele sisteme de vot electronic vor fi unitar agregate, fiind afișate atât pe ecranul video-wall din sala de Plen a Camerei Deputaților cât și pe tablete în secțiune special alocată (aplicație)”, se mai precizează în document.

În cazul în care un deputat prezent în sală întâmpină dificultăți în utilizarea cartelei de vot, acesta poate opta pentru utilizarea tabletei STS. Totodată, este specificat că fiecare deputat va putea folosi un singur mijloc electronic de vot (cartela sau tableta), iar în lipsa acestuia va fi considerat absent la respectiva sesiune de vot.

Cvorumul de ședință va fi verificat la solicitarea președintelui de ședință și va reprezenta „suma tuturor deputaților care au apăsat una dintre cele 4 taste afișate pe ecranul consolei de vot sau a tabletei STS, pe durata votului de control”.

De asemenea, memorandumul precizează că votul se exprimă într-un interval de timp anunțat de președintele de ședință, care nu poate fi mai scurt de 20 de secunde. În cazul pierderii sau deteriorării cardului de vot sau a tabletei, acestea vor fi înlocuite conform procedurilor aplicabile, în termen de cel mult 48 de ore de la solicitare.

Politică

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite