Textul, pricipala formă de comunicare pentru Generaţia Z

Textul, pricipala formă de comunicare pentru Generaţia Z

Generaţia Z foloseşte emoticoanele ca principala formă de exprimare a emoţiilor FOTO Adevărul

Generaţia Z, adică cei cu vârste cuprinse între 13 şi 20 de ani, obişnuiesc să folosească emoticoane ca formă principală de exprimare a emoţiilor, potrivit unui studiu făcut de Exact Cercetare şi Consultanţă.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Încă de la vârste foarte fragede, membrii acestei generaţii au aptitudinile necesare gestionării dispozitivelor ce le permit să obţină în doar câteva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicaţii online, internet research şi, cel mai important - interacţiune umană, prin jocuri online, forumuri şi comunităţi, social media, blogging şi vlogging”, a declarat Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.

Potrivit cercetării, sunt extrem de interesaţi de cele mai noi tehnologii de comunicare, fiind dornici să testeze şi să folosească cele mai la modă gadget-uri. În ceea ce priveşte canalele de comunicare, aceştia preferă mesageria instant, fie că e vorba de Whatsapp sau de cea care aparţine reţelelor sociale, în detrimentul celor clasice. Răbdarea lor se limitează la secunde şi acesta este motivul pentru care aşteaptă ca tehnologia să lucreze pentru ei la o atingere de ecran.

„Mobilitatea este cuvântul-cheie. Dar aceasta nu se limitează doar la interacţiune, tehnologii cloud şi mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le permite să se simtă liberi, să-şi urmeze visele şi pasiunile, să fie curioşi şi creativi, să <atingă luna>, dacă îşi doresc”, a completat Loghin.

Tinerii şi-au adaptat comunicarea scrisă

Fiind mereu pe grabă, tinerii şi-au adaptat comunicarea scrisă, folosind cel mai adesea (pe lângă abrevieri) emoticoane, dar şi stickere digitale, meme-uri şi clipuri video. „Tonul relaxat din comunicarea orală este întâlnit şi în cea scrisă. Fără a urma reguli gramaticale, cuvintele sunt scurtate sau abreviate, în timp ce semnele de punctuaţie sunt rar folosite. De multe ori, mesajele au o semnificaţie multiplă, lăsând loc de interpretare”, se arată în comunicatul de presă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: