Vizitele omologilor doamnei Dăncilă în România au devenit un coşmar. Ba pleacă premierul României de pe podium când se cântă imnul oaspetelui, ba steagul e pus cu susul în jos, ba le uită doamna Dăncilă numele.

Dacă steagul României ar fi pus invers la vreo vizită oficială, ce reacţii, ce comentarii, ce bătăi cu pumnul în piept! Dacă noi suntem clovnii Europei, trebuie să ne înţeleagă toată lumea: nu e rea-voinţă, atâta ne duce capul!

În ultima vreme, o nouă stea se ridică vertiginos pe firmamentul competenţelor guvernamentale. Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, ne dezvăluie strategia în materie de dezvoltare. Nu facem autostrăzi, pentru că vor creşte salariile şi pleacă multinaţionalele! Conform acestei logici, România trebuie să stea pe veci subdezvoltată, iar programul guvernului PSD este să ţină deliberat salariile mici în România!

Aşa a zis Lucian Şova care a încercat ulterior să o dreagă, dând vina pe scoaterea din context! Care context? Asta a spus şi este clar. Dovada cea mai bună că aşa guvernează este că nu a făcut niciun kilometru de autostradă! Aşa cum spunea domnul Liviu Dragnea, programul de guvernare se aplică la virgulă. Iar dacă gândirea este să nu se facă autostrăzi, nu se vor face.

Acelaşi ministru a dezumflat şi o mare minciună lansată pentru adormit copii: şi anume că autostrada Comarnic-Braşov se va face cu Banca Mondială. Nu se va mai face! Acum proiectul fi promovat în pachetul parteneriatelor public-privat, zice domnul Şova. Banca Mondială va afla cu surprindere că guvernul României s-a răzgândit din nou! Autostrada Comarnic-Braşov se tot face de prin 2007! Pe hârtie. Ba cu finanţare de la buget, ba cu fonduri europene, ba din împrumuturi, ba cu Banca Mondială, ba în parteneriat public privat!

Ceea ce domnul Şova nu ştie este că judeţele care au fost conectate la autostrăzi au crescut exploziv în ceea ce priveşte investiţiile şi locurile de muncă.

În acest moment, toate proiectele de autostrăzi care ar urma să traverseze Carpaţii, fie din Transilvania în Muntenia, fie din Transilvania în Moldova sunt blocate.

Autostrada Sibiu-Piteşti a fost scoasă la licitaţie pe câteva tronsoane, dar fără avizele de mediu. Comisia Europeană a anunţat ferm că nu finanţează aşa ceva şi niciun constructor nu e nebun să înceapă lucrările fără finanţarea asigurată. Scoaterea la licitaţia a fost doar praf în ochi pentru a potoli nemulţumirile şi a linişti marile companii cum este „Dacia” care cer autostrăzi pentru facilitarea exporturilor!

Acestea sunt realităţile. Raportat la mărimea ţării, România are cea mai puţin dezvoltată reţea de autostrăzi din Europa. Ceea ce domnul Şova nu ştie este că judeţele care au fost conectate la autostrăzi au crescut exploziv în ceea ce priveşte investiţiile şi locurile de muncă. Constanţa, Sibiu, Alba, Timiş sunt câteva exemple. Acolo s-au creat atâtea locuri de muncă, încât nu mai ai pe cine angaja. Autostrăzile, nu numai că nu au alungat multinaţionalele, dar au dus şi la creşterea ofertei de locuri de muncă şi la majorarea salariilor. La polul opus, judeţele izolate din sudul ţării sau din Oltenia sunt cele mai puţin dorite de investitori şi au cele mai mici salarii. Acestea sunt datele de necontestat. În rest, o mare de minciuni într-un ocean de incompetenţă.