Până atunci, societatea românească trebuie să se lupte cu rezultatele pe care guvernarea PSD le produce zi de zi, fără a mai ţine cont de biblia programului de guvernare. Incompetenţa şi proasta guvernare nu pot produce altceva decât ce se vede.

În 2017, România nu a beneficiat de niciun kilometru nou de autostradă. Trenurile merg cu viteză medie mai mică decât pe vremea lui Carol I.

Metroul către Otopeni este deja un obiectiv ratat. Pur şi simplu nu se face.

Metroul din Drumul Taberei care trebuia inaugurat de trei ani, nu va circula nici în 2018. Sunt probleme mari cu finanţarea şi Comisia Europeană nu se angajează să mai plătească aşa ceva.

Programul spitalelor regionale, trecut cu litere groase în programul de guvernare, nu este altceva decât o fantasmă bună de luat voturi. Din cele opt spitale regionale au rămas trei. Comisia Europeană a acceptat să finanţeze spitalele regionale de la Iaşi, Craiova şi Cluj. Rezultatul? Niciunul dintre ele nu este în poziţia de a primi vreun ban pentru că proiectele nu sunt gata şi nu pot fi trimise la Bruxelles. Sute de milioane de euro sunt pierdute în acest moment.

Comisarul pentru Dezvoltare, Corina Creţu, a venit la congresul PSD cu o mare veste, 450 de milioane de euro nu vor fi pierdute, ci alocate sub formă de vouchere pentru cei care vor să-şi reabiliteze locuinţele din punct de vedere energetic. Pare un triumf. Dar adevărul este că suma de 450 de milioane de euro este doar o parte din cei 800 de milioane care urmau să fie pierduţi. E bine că li s-a dat altă destinaţie, dar de ce nu au fost folosiţi pentru spitale? Şi cum recuperăm şi restul de 350 de milioane? 

Un exemplu de prostie crasă este programul „Rabla”. Eliminarea taxei de mediu a dus la explozia importurilor de maşini second-hand în România. În anul 2017 au fost importate peste 500.000 de autovehicule vechi. Eliminarea taxei de mediu a dus şi la tăierea veniturilor pentru Fondul de Mediu din care se finanţa programul „Rabla”. Ca urmare, pentru 2018, programul „Rabla” se finanţează din credite de angajament, credite care angajează bugetele viitoare.

Despre aşa ceva nu s-a suflat o vorbă la congresul PSD. Mergem spre cele mai înalte culmi de progres şi civilizaţie, în 2040!

Cu ce efect? Anul trecut, prin programul „Rabla” s-au casat 25.000 de maşini vechi, deci au fost înmatriculate 25.000 de autovehicule noi. Să comparăm. Prin eliminarea taxei de mediu s-au adus în ţară 500.000 de maşini poluante şi prin programul „Rabla” s-au pus în circulaţie 25.000 de automobile noi. Care este eficienţa, când la o maşină nouă subvenţionată se aduc 20 de autoturisme vechi? Nu este o aberaţie fără margini? Cum se protejează locurile de muncă din România în industria auto, când favorizezi importuri fără taxe de maşini second-hand în dauna susţinerii vânzării de autoturisme noi? În 2017, la 500.000 de maşini second-hand importate s-au înmatriculat 100.000 de autoturisme noi, de cinci ori mai puţin.

Din totalul de 7 milioane de autovehicule care constituie parcul auto naţional, aproape jumătate sunt diesel. În Bucureşti sunt înmatriculate 1.250.000 de autovehicule. Dintre acestea, peste 800.000 au o vechime mai mare de şase ani!

Cum să mai vorbeşti despre calitatea aerului în Bucureşti şi în marile oraşe?

Despre aşa ceva nu s-a suflat o vorbă la congresul PSD. Mergem spre cele mai înalte culmi de progres şi civilizaţie, în 2040!