Având o percepţie extrem de negativă în rândul electoratului, comparabilă cu negativitatea pe care a reuşit să o genereze Liviu Dragnea în rândul populaţiei, la care se adaugă şi valul de ură pe care PSD a reuşit să îl stârnească în Bucureşti, în special după momentul „10 august”, Gabriela Firea mizează pe o strategie de campaniei în care brandul partidului, dar şi figura acesteia să fie cât mai ascunse astfel încât electoratul nehotărât, cel care are forţa de a tranşa această competiţie, să fie cât mai puţin expus riscului de a fi iritat de însemnele şi imaginile asociate „ciumei roşii”, iritare care l-ar putea determina să iasă masiv la vot la alegerile locale pentru primăria Capitalei. 

În acest scop, în această campanie, Gabriela Firea a apelat la câteva  „trucuri” menite să ţină electoratul nehotărât în case pe data de 27 septembrie, pe modelul alegerilor locale din 2016, când alegerea primarului general a fost o „afacere” derulată între electoratele fidele ale partidelor, cu consecinţe negative pentru toţi locuitorii Bucureştiului. 

Astfel, de la lipsa bannerelor şi a afişelor electorale cu chipul Gabrielei Firea, la pozitivarea numelui Firea în diverse mesaje subliminale, până la ascunderea siglei PSD sau impunerea pe lista pentru Consiliul General a unor pesonaje din afara  partidului, toate aceste tehnici de campaniei au rolul de a neutraliza posibilele efecte negative şi de a reduce impactul negativ al atacurilor adversarilor. 

Noutatea pe care o aduce campania Gabrielei Firea este utilizarea Danei Budeanu pe post de dublură a candidatei. Astfel că, „regina la zahăr”, mama „mafioţilor şi a ameţitelor”, biciuitoarea „fătălăilor” specialista în „verdicte politice”, „masteranda în problematici est-europene” şi „doctoranda în integrare europeană”, a preluat o mare parte din rolul candidatei Firea cu misiunea de „a-i rupe pe genunchi” pe contracandidaţi şi de a inventa realizări care nu se regăsesc în portofoliul actualului primar, precum cele 17 spitale şi cele 300 de poduri. 

Astfel că, în timp ce candidata Gabriela Firea dansează cu Pandele „Jerusalema”, îl duce pe căţelul Billy la frizerie, împarte noi pomeni sau se ocupă de „problemele primăriei”, încercând să genereze electoratului nehotărât percepţia că nu s-ar afla în competiţia pentru un nou mandat, Dănuţa, dublura de campanie, atacă, urlă, muşcă, zgârie, sare la beregată, face spume fiind angajată pe viaţă şi pe moarte în bătălia pe care în mod normal un candidat ar trebui să o poarte într-o campanie electorală. 

Momentan toate datele sociologice indică o prezenţă redusă la vot. Decalarea alegerilor într-o perioadă în care agenda electoratului este centrată pe alte preocupări decât alegerile locale, fricile induse cetăţenilor de criza sanitară şi consecinţele acesteia, precum şi  expunerea zilnică la diverse tehnici de manipulare, sunt factori care vor favoriza absenteismul. 

Menţinerea unei prezenţe cât mai low-profile în campanie s-ar putea să fie strategia câştigătoare care să-i aducă Gabrielei Firea un nou mandat de primar. Rămâne de văzut câtă imaginaţie va avea echipa de campanie a candidatului Nicuşor Dan pentru a contracara această manevră electorală.