Dan Barna, afirmaţie surprinzătoare: „Corupţia este marginală, în realitate. Are rolul său, nu e o problemă”

Dan Barna, afirmaţie surprinzătoare: „Corupţia este marginală, în realitate. Are rolul său, nu e o problemă”

Dan Barna. FOTO: Facebook/ Guvernul României

Dan Barna susţine că în următorii ani România nu o să aibă o problemă de finanţare pentru că există resurse financiare la dispoziţia noastră, precum PNRR. Provocarea este reprezentată, însă, de generarea unor proiecte care să atragă banii necesari. „Nu vorbesc de corupţie, de porcării. Alea au rolul lor, sunt marginale în realitate. Nu e o problemă”, a mai spus vicepremierul, într-o conferinţă privind rolul investiţiilor în relansarea economiei.

„România în următorul an şi următorii ani nu o să aibă o problemă de finanţare, pentru că Uniunea Europeană, pentru că PNRR şi pentru că există, prin contextul în care ne aflăm noi acum, ca stabilitate şi pentru că ne-am descurcat decent în pandemie, o disponibilitate de resursă financiară şi din mediul privat şi fondurile europene la dispoziţia noastră.

Provocarea reală pe care noi o avem este să creăm proiecte care să atragă aceşti bani. Asta e de fapt miza, ăsta e pariul pe care eu şi colegii din guvern suntem obligaţi să-l câştigăm.

Nu o să mai putem să spunem că s-ar face dar nu sunt bani. Chiar sunt bani, la propriu şi în sistemul bancar, şi în piaţa privată şi resurse dintre acestea, să le zic sistemice la nivel european.

Miza şi provocarea este capacitatea noastră pe fiecare bucată de sector să generăm proiecte suficient de consistente şi de închegate ca aceşti bani să poată fi cheltuiţi. Nu vorbesc de corupţie, de porcării. Alea au rolul lor, sunt marginale în realitate. Nu e o problemă. Problema este să poţi să absorbi aceşti bani", a declarat liderul USR, Dan Barna.

România va primi pentru Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă 29,2 miliarde de euro. Potrivit ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, 11% din aceşti bani vor merge pentru educaţie, 9% pentru Sănătate şi 28% pentru transport feroviar, rutier şi metrou. Ministrul susţine că suma iniţială de 30,5 miliarde de euro a fost redusă la 29,2 miliarde „în urma recalculării Produsului Intern Brut în 2020 comparaţie cu media europeană.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările