Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, prezent la Congresul Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, prezent la Congresul Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport

Specialiştii STS au arătat cum funcţionează serviciul pentru apeluri de urgenţă din vehicule eCall-112

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) participă la cel de-al 19-lea Congres Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport cu un nou sistem de urgenţă. Specialiştii STS au prezentat pe viu cum funcţionează serviciul pentru apeluri de urgenţă din vehicule, denumit eCall-112.

Ştiri pe aceeaşi temă

Evenimentul, organizat la Viena, în perioada 22-26 octombrie, sub egida Comisiei Europene, reuneşte principalii producători din domeniul Sistemelor Inteligente de Transport şi reprezentanţi ai industriei auto.

Invitat oficial la congres, directorul STS, generalul Marcel Opriş, a prezentat rezultatele obţinute de România în dezvoltarea serviciilor de urgenţă cu aplicabilitate în domeniul transportului rutier.

STS a fost singurul invitat la congres care a prezentat, printr-o demonstraţie în direct, întregul flux al serviciului de urgenţă.
Denumit eCall-112, sistemul permite apelarea de urgenţă - manual sau automat, a dispeceratului 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate.

Demostraţie în direct

Apeluri eCall, generate din Bucureşti, au fost recepţionate pe o staţie dispecer 112 instalată în standul expoziţional de la Viena. Staţia a fost conectată securizat prin Internet, într-o reţea privată virtuală, la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă - Dispeceratul 112 Bucureşti.

Astfel, participanţii au putut vedea cum este recepţionat un apel, dar şi poziţionarea automată pe hartă a datelor despre accident şi alarmarea serviciilor de urgenţă pentru intervenţie şi salvare.

Comisia Europeană a recomandat standardizarea serviciului eCall-112 şi a felicitat în mod oficial România şi STS pentru performanţele atinse. Implementarea serviciului eCall va deveni obligatorie în Europa din anul 2015.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările