Ce spun poliţiştii despre soluţia Gabrielei Firea ca bicicliştii să meargă pe linia de tramvai: Se expun riscului de a fi loviţi de tramvaie sau autobuze

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Traficul din Capitală este foarte aglomerat FOTO Adevărul
Traficul din Capitală este foarte aglomerat FOTO Adevărul

Idei „extravagante“ ale primarului general Gabriela Firea pentru rezolvarea traficului de coşmar din Capitală:  autobuzele, ambulanţele, dar şi bicicliştii, vor circula pe linia de tramvai.

În încercarea de a onora promisiunile făcute bucureştenilor în campania electorală, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea avansează noi soluţii pentru rezolvarea traficului de coşmar, care a propulsat Bucureştiul direct pe prima poziţie în topul celor mai aglomerate oraşe ale Europei, înaintea unor metropole precum Moscova, Londra sau Paris. Astfel, săptămâna trecută, primăriţa a anunţat că doreşte să transforme linia de tramvai în banda unică pentru tramvaie, autobuze, ambulanţe şi biciclete. „Bicicliştii vor intra pe aceste benzi unice. Vor ajunge mai rapid la destinaţie decât pe cale rutieră“, arăta Firea.

Capcane pentru şoferi

Problema este că cele mai multe linii de tramvai sunt adevărate capcane pentru maşini. Mai ales dacă plouă. Şina devine un adevărat patinoar metalic, care anulează orice control asupra maşinii. 

„Nu poţi lua în calcul accesul bicicliştilor pe liniile unice de tramvai. Ar fi o «sinucidere». Niciun om sănătos la cap nu s-ar risca să meargă cu bicicleta pe acele benzi unice, conştientizând pericolul. Cea mai mică dezechilibrare a biciclistului, cauzată în special de calitatea liniilor de tramvai, poate fi tragică. Să nu uităm că se investeşte doar în gardurile de protecţie, nu şi în refacerea liniilor.  Riscul pentru biciclişti este foarte mare şi să fie loviţi de tramvai“, a explicat, pentru „Adevărul“, George Manciu, fost director executiv al Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Nici poliţiştii de la Rutieră nu sunt de acord cu culoarele unice pentru tramvaie, autobuze, ambulanţe şi biciclete. „Nu au cum să circule autobuzele sau troleibuzele pe linia de tramvai. În primul rând, nu cred că nu le permite ecartamentul. Pe de altă parte, autobuzul opreşte în staţie, tramvaiul trebuie să oprească şi el în spatele lui, în condiţiile în care nu are staţie acolo. În plus, ar trebui refăcut tot terasamentul liniilor de tramvai, adică vorbim de costuri considerabile. În afară de câteva linii, care au fost modernizate recent, precum 32 în Rahova sau 36, în Pantelimon, şi care s-ar preta la asta, restul trebuie reabilitate total“, arată un expert din cadrul Poliţiei Rutiere. 

Cât despre biciclete pe linia de tramvai, nici nu poate fi vorba. „În cazul bicicliştilor pe linia de tramvai... nu cred că cineva din Primăria Capitalei ar putea aviza aşa ceva. Riscurile pentru biciclişti sunt enorme. Foarte uşor poţi să aluneci pe şina de tramvai şi să cazi, chiar şi când e uscat afară, dar păi atunci când e umed. Bicicliştii sunt victime sigure. Pe de altă parte, se expun riscului de a fi loviţi de tramvaie sau autobuze. Benzile pentru biciclişti se fac peste tot în lume exclusiv pentru biciclişti, tocmai pentru a-i proteja“, completează sursa citată. 

Soluţii alternative

Specialiştii sunt de acord că benzile unice sunt eficiente, dar avansează şi alte soluţii. „Benzile unice de tramvai sunt eficiente. Ideal ar fi să existe o corelare între semafoarele aferente acestor benzi, pentru a ajuta şi traficul auto. O altă măsura utilă ar fi anularea mijloacelor de transport în comun acolo unde acestea sunt dublate de metrou sau tramvai (de exemplu, Bulevardul Ştefan cel Mare, între Piaţa Iancului şi Piaţa Victoriei“, spune George Manciu. 

Şi specialiştii Poliţiei Rutiere sunt convinşi că benzile unice sunt bune, dar numai acolo unde artera rutieră permite.

„Delimitarea liniilor de tramvai este bună în anumite situaţii. După montarea gardurilor pe linia 21, în Colentina, s-a redus numărul tamponărilor. Mulţi şoferi erau obişnuiţi să depăşească coloana pe linia de tramvai şi au fost multe accidente. Dar benzile unice nu se pot face oriunde, pentru că în anumite intervale orare se paralizează total traficul. Acele benzi se justifică pe arterele rutiere care au cel puţin trei benzi pe sens. De exemplu, Bulevardul Mihai Bravu, de la Piaţa Sudului, până la Obor. Ar trebui făcute mult mai multe bretele de viraj la dreapta, semaforizate cu verde intermitent. Fluenţa ar fi mult mai mare. Aceste bretele costă puţin şi se amenajează foarte repede. Anul trecut, s-au modificat 40 de intersecţii, cu viraj liber la dreapta. De exemplu, intersecţia Liviu Rebreanu, cu Nicolae Grigorescu. Acolo se circulă fluent la orice oră tocmai datorită acestor bretele“, afirmă specialişti din Poliţie. 

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite