Cât de uşor se falsifică kilometrajul. Multe maşini SH din Germania ajung în România cu rulajul modificat

Cât de uşor se falsifică kilometrajul. Multe maşini SH din Germania ajung în România cu rulajul modificat

FOTO Facebook/Registrul Auto Român

Inginerii germani de la ADAC au transmis că, în urma unor teste efectuate, chiar şi maşinile moderne permit în continuare modificarea extrem de rapidă a kilometrajului.

Ştiri pe aceeaşi temă

 Organizaţia germană ADAC, echivalent al ACR din România, a efectuat o serie de teste, în urma cărora a rezultat faptul că şi la maşinile moderne se poate umbla fără mai bătăi de cap la kilometraj. Astfel, inginerii ADAC susţin că manipularea kilometrajului se poate face prin mijloace legale.
 
Multe dintre autovehiculele din Germania sunt supuse procesului legal de modificare a kilometrajului, în anumite condiţii, pe acest teritoriu, iar demonstrarea intervenţiei la kilometraj este extrem de dificilă, dar poate fi efectuată în aproape orice service. Potrivit analizei făcute de profit.ro, problema automobilelor cu kilometrajul modificat afectează anual mii, poate zeci de mii de autovehicule din Germania, multe luând drumul României şi altor ţări din estul Europei. 
 

Minim 3.000 de euro în plus la preţul maşinii

„Manipularea vitezometrului se face foarte rapid şi este disponibilă de la 50 de euro. Poliţia germană susţine că vitezometrul este manipulat la fiecare a treia maşină uzată vândută în Germania, iar valoarea acesteia este crescută, în medie, cu cel puţin 3.000 de euro. Prejudiciul total estimat în Germania este aproximativ 6 miliarde de euro anual”, arată ADAC în studiul efectuat. 
 
Concret, inginerii ADAC au reuşit să schimbe kilometrajul la trei maşini de ultimă generaţie, un Ford Kuga din 2019, un Opel Grandland X, din 2020, şi un Peugeot 208, din 2019. Ei spun că au reuşit să intervină asupra mecanismului de înregistrare a kilometrilor parcurşi de maşină „în câteva minute”, cu ajutorul unui dispozitiv cumpărat de pe piaţa liberă.
 
Este vorba despre nişte dispozitive care costă pe piaţă 1.500-2.000 de lei şi care, teoretic, se utilizează pentru diagnoza OBDII sau la programat chei, dar pot fi folosite şi pentru resetare intervale service/schimb ulei sau schimbare de kilomeraj. Astfel, în numai câteva minute maşina poate fi „întinerită” cu sute de mii de kilometri. În plus, chiar dacă nu a fost îngrijită, respectiva maşină poate fi adusă cu „service la zi”. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările